شهردار اردبیل؛

بیشتر تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری اردبیل فرسوده شدند

1400/02/06 - 16:08 - کد خبر: 41747 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل گفت: بیشتر تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری اردبیل فرسوده شده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

به گزارش نصر، حمید لطف‌اللهیان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر همواره تجهیز و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و خط واحد اتوبوسرانی اردبیل  مورد توجه قرار گرفته و شهرداری اقدام به نوسازی ۷۰۰ دستگاه تاکسی و راه‌اندازی بیش از ۱۰ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی کرده و با پرهیز از رفتارها و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای تلاشی جدی برای راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک دارد.
وی افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یک مطالبه فراگیر مورد توجه شهرداری اردبیل است و در این زمینه در مسیر فرودگاه اردبیل ۳۰ دستگاه تاکسی جدید فعالیت خود را آغاز کرده است.
شهردار اردبیل به تدوین طرح جامع ترافیک اردبیل اشاره کرد و گفت: در چارچوب این طرح برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه معابر شهری شروع شده و در کنار آن توسعه ناوگان عمومی هم در دستور کار قرار گرفته است.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: هرچند اجرای این طرح همه مشکلات ترافیکی اردبیل را رفع نمی‌کند اما با تجهیز ساختمان و خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز به ویژه دوربین و امکانات فیبر نوری سعی‌ بر این است تا در اولین فرصت مرکز کنترل ترافیک در اردبیل راه‌اندازی شود.
وی راه‌اندازی این مرکز را در تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر ضروری خواند و بیان کرد: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و امضای تفاهم‌نامه‌ای امید است مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه‌اندازی شود و در کنار آن درصدد تهیه طرح تفصیلی در این حوزه هستیم تا حمل و نقل روانی را در شهر شاهد باشیم.
وی همچنین به اجرای ایمن‌سازی مستمر نقاط حادثه‌خیز اردبیل طبق مصوبات شورای ترافیک استان اشاره کرد و افزود: برنامه شهرداری کاهش تعداد تصادفات جرحی و فوتی درون شهری بوده و حفظ امنیت شهروندان در اولویت برنامه‌های شهرداری اردبیل قرار دارد.
مجموع تعداد تاکسی‌های شهر اردبیل به بیش از سه هزار و ۴۰۰ دستگاه می‌رسد و ۱۷۳ دستگاه اتوبوس نیز به منظور خدمات رسانی به شهروندان در حال فعالیت هستند.
شهر اردبیل بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/
بیشتر تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری اردبیل فرسوده شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار