مطالبه گری دانشجویان دانشگاه‌های استان از اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی تبریز

1400/02/05 - 21:14 - کد خبر: 41683 نسخه چاپی

نصر: دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌­های استان آذربایجان­‌شرقی با هدف جلوگیری از تکرار حوادث و اتفاقات ناخوشایندی که در دوره‌های اخیر در فعالیت شوراهای اسلامی شهر به ویژه تبریز رخ داد، از اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی مطالبه گری کردند.

به گزارش نصر، متن این نامه به شرح ذیل است:
باسمه تعالی
اعضای محترم هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان آذربایجان شرقی
 سلام‌علیکم
       نیک مستحضرید که شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای تحقق جمهوریت نظام اسلامی و عنوان یکی از جنبه‌های مشارکت مردم، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید واقع شده است. این شوراها متعاقب تصویب قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شکل اجرایی به خود گرفت و تبلور عینی یافت.
 متأسفانه در سال‌های اخیر شاهدیم که این شوراها در برخی موارد از فلسفه تشکیل خود دور شده‌اند و حواشی آن بر متن غالب گشته است. این مسئله علاوه بر زیان‌های مادی و بروز رانت و فساد موجبات بدبینی و عدم اعتماد در میان مردم شده است. در سایه برخی ایرادات ساختاری محتمل بسیاری از این مشکلات ناشی از حضور افرادی با نیات خاص و به‌دوراز روحیه خدمت به مردم در این جایگاه می‌باشد.
حسب قانون و برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد از این جایگاه می باید افرادی که قصد کاندیداتوری و حضور در مسند شورا دارند واجد حداقل شرایط قانونی باشند که مرجع نهایی برای تأیید این امر و تصمیم‌گیری دراین‌خصوص هیئت‌های نظارت می‌باشد.
ما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان حسب وظیفه مطالبه‌گری خود و برای جلوگیری از تکرار حوادث و اتفاقات ناخوشایندی که در دوره‌های اخیر در فعالیت شوراهای اسلامی شهر به‌ویژه در شهر تبریز شاهد آن بودیم، خواستار برخورد کاملاً قانونی و به‌دوراز هرگونه مصلحت‌سنجی با این موضوع هستیم.
 انتظار این داریم که هیئت محترم نظارت با برخورد قاطع، صریح و شفاف با موضوع، شائبه هرگونه معامله و زد و بندهای سیاسی را برطرف سازد.
دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه­های استان آذربایجان­شرقی
رونوشت:
1.     نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب شهر تبریز حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم جهت استحضار
2.     نمایندگان محترم استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار
انتهای پیام/
مطالبه گری دانشجویان دانشگاه‌های استان از اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  نسیم ادیب   3 سالها پیش  

لطفا وجدان خود را درحین صلاح دید کاندیدا درمیان گذارید با آینده مردم بازی نکنید
پژوهشیار