لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛

تراکتور - پاختاکور؛ نبرد برای صعود

1400/02/05 - 13:49 - کد خبر: 41651 نسخه چاپی

نصر: دو تیم تراکتور و پاختاکور در دیداری حساس به مصاف هم می‌روند و هدفی جز کسب پیروزی و صعود به مرحله بعد ندارند.

به گزارش نصر، روز دوم بازی های دور برگشت گروه B لیگ قهرمانان آسیا۲۰۲۱، فردا دوشنبه با دیدار حساس دو تیم تراکتور ایران و پاختاکور ازبکستان در حالی آغاز خواهد شد که نماینده فوتبال کشورمان بعد از اینکه دور رفت را با سه تساوی به پایان رساند، در اولین بازی خود از دور برگشت موفق شد تیم نیروی هوایی عراق را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و در نقطه مقابل نیز ازبک ها در یک بازی نفس گیر که تا دقایق پایانی با یک گل از شارجه امارات پیش بودند، در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شدند.
در حال حاضر وضعیت این گروه به گونه ای است که هر چهار تیم شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی را دارند و سرنوشت تیم ها به خودشان وابسته است.
در این بین اما شانس صعود شارجه و تراکتور به مراتب بیشتر از پاختاکور و نیروی هوایی است به طوریکه اگر شاگردان خطیبی بتوانند هر دو بازی آینده خود را با کسب پیروزی به پایان برسانند، می توانند به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی شوند ولی در غیراینصورت، به دلیل اینکه تیم های دوم هرگروه شرایط پیچیده ای برای صعود دارند، کار این تیم به اما و اگر خواهد کشید.
تی تی ها که بعد از گذشت ۹ بازی (تمامی ادوار حضور در آسیا)، توانستند طعم پیروزی را چشیده و به نوعی طلسم شکنی کنند، باید برای حضور در مرحله‌ی بعدی علاوه بر رفع نقاط ضعف خود که در بازی رفت مقابل پاختاکور آنها را تا آستانه‌ی شکست پیش برد، با انجام یک بازی هوشمندانه و بدون اشتباه راه را برای صعود خود همواتر کنند.
نقطه مهمی که در بازی گذشته تراکتور مقابل نیروی هوایی عراق به چشم خورد، عدم حضور شجاعی و دژاگه دو کاپیتان باتجربه‌ی این تیم در ترکیب اصلی و بازی دادن به بازیکنان جوان و کم تجربه‌ بود.
این مساله در کنار اینکه برای بازیکنان جوان تراکتور بهترین فرصت برای کسب تجربه محسوب می‌شود و برای تیم نیز به لحاظ پایین آمدن میانگین سنی بازیکنان حاضر در زمین حائز اهمیت است، ریسک بسیار بزرگی برای تیم محسوب می‌شود و همانطور که در بازی مقابل نماینده عراق مشاهده کردیم، در بعضی صحنه ها جوانی و کم تجربگی بازیکنان کم مانده بود برای این تیم گران تمام شود و اگر درخشش اخباری و البته بد شانسی و بی دقتی مهاجمین عراقی نبود، شاید نتیجه‌ی دیگری رقم می‌خورد.
نمونه بارز این موضوع، دریافت زودهنگام کارت زرد توسط مسلمی پور بود که تا آخرین لحظه‌ی حضور این بازیکن در زمین، احتمال دریافت کارت زرد دوم و اخراج از بازی، تمرکز خطیبی را به هم زده بود که در نهایت این بازیکن تعویض شد.
موضوع مهم دیگری که به شدت هواداران تراکتور را نگران کرده است، ناکامی مهاجمین و بازیکنان هجومی این تیم در امر گلزنی است و شمار بازی هایی که مهاجمان تراکتور موفق به گلزنی نشده اند، به عدد سه رسیده است؛ این در حالی است که تی تی ها در ترکیب خود مهاجمان آماده ای دارند و روی گلزنی آنها در آسیا حساب ویژه ای باز کرده اند.
در این بین محمد عباس‌زاده، شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و با دوگلی که در بازی رفت مقابل پاختاکور به ثمر رساند، هواداران این تیم را امیدوار کرد اما بهترین گلزن تراکتور در لیگ برتر، در سه بازی بعدی این تیم موفق به گلزنی نشده است و در کنار عباس‌زاده، بابایی و نریمان جهان نیز همچنان در حسرت گلزنی به سر می‌برند.
این دو بازیکن بومی تراکتور که با سروصدای زیادی به این تیم ملحق شدند، تاکنون نتوانسته اند انتظارات را برآورده کرده و حضوری موثر در ترکیب تراکتور داشته باشند و نباید زدن چند شوت و یا دادن چند پاس صحیح از این دو بازیکن را عامل تاثیرگذار در تراکتور تلقی کنیم.
با توجه به فشردگی بازی ها و همچنین سطح بالای بازی تیم های آسیایی که به هیچ عنوان با تیم های لیگ برتری قابل مقایسه نیستند، استفاده از تک موقعیت های بدست آمده می‌تواند برای هر تیم علی الخصوص تیم جوان و کم تجربه خطیبی حکم پیروزی را داشته باشد و دیگر فرصتی برای جبران وجود نخواهد داشت.
پاختاکور که بنا به گفته خطیبی همان تیم ملی ازبکستان است، نشان داد که به هیچ عنوان از پیش بازنده نیست و این موضوع را در بازی مقابل تراکتور که با یک کامبک فوق العاده از این تیم پیش افتاد، ثابت کرد؛ همچنین در بازی برگشت مقابل شارجه نشان داد که شکست ۴ بر ۱ مقابل تیم اماراتی اتفاقی بوده و این تیم به سادگی قید حضور در مرحله یک هشتم را نخواهد زد.
شاید یکی از دلخوشی های خطیبی در این بازی و نقطه‌ی امید بخش برای تیم تراکتور، تداوم کلین شیت های اخباری باشد که اگر قارتال تراکتوری ها بتواند در چهارمین بازی نیز دروازه این تیم را بسته نگه دارد، می‌تواند نقش به سزایی در صعود تراکتور به دور بعدی مسابقات داشته باشد.
بنا به این گزارش، باید منتظر ماند و دید که آیا رسول خطیبی به ترکیب تیم برنده دست خواهد زد و ما شاهد حضور شجاعی و دژاگه در نیمکت خواهیم بود و یا این مربی جوان با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان در مقابل پاختاکور صف آرایی خواهد کرد.
گفتنی است دو تیم تراکتور و پاختاکور در دومین دیدار از دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا۲۰۲۱، از ساعت ۱۹:۳۰ فردا دوشنبه به مصاف هم خواهند رفت.
انتهای پیام/
تراکتور - پاختاکور؛ نبرد برای صعود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار