فرهنگی خطاب به مسئولان صدا و سیما:

اشتباه کارشناس شبکه چهار غیرقابل توجیه است

1400/02/05 - 12:06 - کد خبر: 41640 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اشتباه کارشناس شبکه چهار سیما در اهانت به ساحت حکیم ملامحمد فضولی را غیرقابل توجیه خواند.

به گزارش نصر، محمد حسین فرهنگی در گفت و گویی اظهار داشت: اشتباه کارشناس شبکه ۴ سیما در خصوص شاعر پرآوازه آذربایجان غیرقابل توجیه است‌.
وی ادامه داد: متاسفانه باز هم شاهد اهانت و دادن اطلاعات بسیار نادرست به یکی دیگر از مفاخر آذربایجان در جریان کلاس ادبیات مدرسه تلویزیونی ایران هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاعر پرآوازه آذربایجان ملا محمد فضولی از  بزرگ ترین سخنوران سراسر تاریخ ادبیات آذربایجان به شمار می رود. او که سالها قبل از تولد صائب تبریزی وفات یافته بود، تاثیر بسزایی در اشعار این شاعر بزرگ و سایر شعرا و ادبای بعد از خود داشت.
وی ادامه داد: فضولی،مجاور و خادم حرم حسینی (ع) در کربلای معلی بود و نویسنده نخستین مقتل به زبان ترکی در تاریخ ادبیات عاشورایی است.
فرهنگی تصریح کرد: او از اندیشمندان شیعی روزگار خود به شمار می آمد و در علوم و معارف عرفانی، قرآنی، فلسفی و کلامی صاحب نظر بود.
وی افزود: همانطور که در تماس با مسوولان صدا و سیمای مرکز گفته ام، از طرف قاطبه مردم شریف حوزه انتخابیه و مردم شریف آذربایجان و تمام ترک زبانان ضمن محکوم کردن این اقدام؛ضمن درخواست برخورد با عوامل این برنامه، امیدوارم در اسرع وقت نسبت به عذرخواهی از مردم فهیم آذربایجان توسط صداوسیما اقدام شود.
انتهای پیام/
اشتباه کارشناس شبکه چهار غیرقابل توجیه است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار