فرماندار اردبیل؛

روزانه ۹ هزار بیمار کرونایی در اردبیل رصد می‌شود

1400/02/05 - 10:11 - کد خبر: 41623 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اردبیل گفت: با هدف کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روزانه ۹ هزار بیمار کرونایی در این شهر رصد می‌شود.

به گزارش نصر، مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان اردبیل افزود: باید بیماران کرونایی دوره قرنطینه در منزل را به دقت رعایت کنند تا از ابتلای افراد جدید به این ویروس جلوگیری شود.
فرماندار اردبیل از تمدید محدودیت‌های کرونایی بدلیل وخامت اوضاع در شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: این محدودیت‌ها با همکاری اصناف ، بازاریان و شهروندان باید اجرا شود و امیدواریم با همکاری مردم این محدودیت‌ها در آینده نزدیک در کاهش بستری و تعداد فوتی‌ها موثر واقع شود.
امامی‌یگانه افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی شهرستان اردبیل را نگران‌کننده دانست و افزود: از مردم انتظار داریم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری و کارهای غیرضروری را به روزهای آینده و بازگشت منطقه به وضعیت مناسب موکول کنند.
وی بیان کرد: به دلیل عادی‌انگاری، ازدحام و ترددهای زیاد روند بستری‌های کرونا در اردبیل افزایش یافته و اگر مردم رعایت نکنند روزهای سختی در انتظار است.
روند افزایشی شیوع کرونا در استان اردبیل از حدود پنج هفته پیش و همزمان با سفر گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال، در مسیر صعودی قرار دارد.
مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود پنج هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام کرده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه پارسال با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۱۸ نفر در روز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
روزانه ۹ هزار بیمار کرونایی در اردبیل رصد می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار