استاندار آذربایجان شرقی در نامه ای به رئیس رسانه ملی:

احساسات مردم آذربایجان جریحه دار شد/ برخورد شدید با افراد مغرض که وحدت اقوام را نشانه گرفته اند

1400/02/04 - 18:27 - کد خبر: 41598 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با محوم کردن اهانت به ساحت شاعر بزرگ و پرآوازه، حکیم ملا محمد فضولی در نامه ای خطاب به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار برخورد شدید با افرادی شد که احساسات مردم آذربایجان را جریحه دار کرد ه اند.

به گزارش نصر، محمد رضا پورمحمدی که در به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برد؛ در نامه خود خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آورده است: همانطوری که احیاناً در جریان قرار گرفته اید اخیراً در یکی از برنامه های آموزشی صدا و سیما، به ساحت شاعر بزرگ و پرآوازه، حکیم ملا محمد فضولی جسارت شده است؛ سخن سرای بزرگی که اشعار ترکی وی در قلۀ فصاحت و بلاغت بوده و سرشار از درون‌مایه‌های عرفانی و اسلامی است. همچنین باید در نظرگرفت که با وجود دیوان فارسی و عربی حکیم فضولی، به یقین این شاعر توانا از گنجینه های معنوی مردم آذربایجان، ایران و عالم اسلام است.
در ادامه این نامه ذکر شده است: شایسته نیست هرازگاهی، فرهنگ، ادبیات و رسومات مردم آذربایجان که به فرمایش مقام معظم رهبری، نخبه پرور، جریان ساز و دارای غیرت دینی بوده و همواره در طول تاریخ در نخستین سنگر دفاع از کیان ایران عزیز قرار داشته اند، مورد بی مهری قرار گیرد. این بار نیز فردی کم مایه که به دوره و قرون حیات ادیبان بزرگ کشورمان نیز ناآگاه است، با اهانت به مقام این شاعر که مورد احترام ویژه آذربایجانیان بوده، موجب جریحه دار شدن احساسات مردم ادب دوست این دیار شده است.
در پایان استاندار آذربایجان شرقی آورده است: لذا به نمایندگی از مردم آذربایجان، از جنابعالی می‌خواهم با چنین رویه مذموم و افراد مغرض یا ناآگاهی که وحدت اقوام مختلف کشور را نشانه گرفته اند، شدیدا  برخورد و نتیجه آن به اطلاع مردم شهید پرور آذربایجان و ترک زبانان کشور اعلام شود.
انتهای پیام/
احساسات مردم آذربایجان جریحه دار شد/ برخورد شدید با افراد مغرض که وحدت اقوام را نشانه گرفته اند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  وحید باغبان   3 سالها پیش  

درود بر شما آقای دکتر پورمحمدی
بر وجود نازنینتان می بالیم


پژوهشیار