گزارش اختصاصی نصر ؛

شکوفه باران بهار همدلی در تبریز

1400/02/07 - 14:47 - کد خبر: 41560 نسخه چاپی

نصر: این روزها همه پای کار آمده ‌اند تا حرف ولیّ زمان روی زمین نماند؛ این روزها که کمک ‌ها، مومنانه گل کرده است، بهار همدلی نیز این ‌بار تمام خانه‌ های شهر را شکوفه ‌باران کرده است؛ همه سرباز شده‌ اند تا کمک های مومنانه بهار امسال را دیدنی ‌تر کنند.

به گزارش سرویس اجماعی نصر، این بار حماسه، حماسه مهربانی است، نه خبر از سیل است نه زلزله؛ این بار، کرونا، زلزله در جان‌ مان انداخت و سیل محبت از وجودمان جاری؛ بهاری که نه تنها خیلی از درختان و گیاهان را بیدار و شکوفا کرد، بلکه دل هزاران هزار انسان را از خواب سنگین غفلت بیدار و پر از شکوفه‌ های محبت کرد.
حالا که خدا سفره‌ پربرکت میزبانی ‌اش را پهن کرده است، باید برای مهمانی خدا آماده شد؛ رمضان ماه کمک به نیازمندان است و حالا فرصت خوبی برای تجلی کمک مومنانه به نیازمندان است.
این روزها، همه دست به خیر شده‌ اند؛ مومنانه، بی ریا، بی منت، بدون چشم داشت؛ شاید برای این کمک‌ های مومنانه، باید کرونا در دل اولین روزهای اسفند، متولد می ‌شد و خوب، هیچ کار خدا بی حکمت نیست!

آغاز پویش ضیافت همدلی همزمان با شروع ماه رمضان
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، پویش ضیافت همدلی جهت حمایت از خانواده های کم بضاعت، توسط بهزیستی شروع شده است.
"جواد ایمان زاده" درگفت و‌گو با نصر با بیان اینکه این پویش با محوریت مؤسسات خیریه تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از توانایی ها و ظرفیت خیرین و مردم برای تأمین اقلام ضروری معیشتی اقشار کم بضاعت در این پویش استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: دفتر مشارکت های مردمی، مسئولیت جذب و جلب مشارکت های مردمی را بر عهده دارد که سعی داریم با روش های جلب اعتماد خیرین و جایگزین کردن شیوه های نوین به جای روشهای سنتی برای رونق و احیاء این بخش، قدم های مثبتی برداریم.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان در ادامه گفت: سیاست اصلی بهزیستی، واگذاری امور مشارکت ها به خیرین و خود مردم است و بر همین مبنا برای فعالیت 145 مؤسسه خیریه مجوز داده ایم تا به عنوان یاوران بهزیستی، بسیاری از خدمات را بر دوش بگیرند.
وی درباره شیوه کمک و فعالیت این مؤسسات خیریه به مددجویان بهزیستی ابراز کرد: مؤسسات غیر دولتی، بازوان توانمند بهزیستی هستند که در بحث بسته های معیشتی، خدمات تخصصی برای معلولین، سالمندان، فرزندان بی سرپرست و بد سر پرست و آسیب های اجتماعی، کمک شایانی برای بهزیستی کرده اند.
ایمان زاده تصریح کرد: در حوزه مشارکت های مردمی در بخش نقدی، غیر نقدی و خدماتی، هر چند کمک و حمایت دولتی هم صورت می گیرد اما با توجه به هزینه های بالا، به خصوص در مراکز مختلف نگهداری، شاید این کمک های دولتی 20 درصد هزینه ها را پوشش دهد و 80 درصد مابقی توسط همین خیرین و کمک های مردمی تأمین می شود.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان در ادامه با اشاره به رقم کلی جذب مشارکت های مردمی در سال گذشته تاکید کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 110 میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش نقدی و غیر نقدی جذب شده است که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ، قابل تحسین است.
وی افزود: همچنین در حوزه مسکن هم بهزیستی با کمک ویژه خیرین، حمایت ها و فعالیت های چشم گیری در زمینه مسکن معلولین و مددجویان انجام داده است که همین سیاست در سال جاری هم با جدیت دنبال خواهد شد.

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی و ۲۰ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: از جمله فعالیت های دیگر قرارگاه رمضان سپاه امامت تبریز، تهیه و توزیع بیش از 5هزار بسته کمک های مومنانه در طول ماه مبارک رمضان است.
سرهنگ پور اسماعیل در  مراسم افتتاح آشپزخانه قرارگاه رمضان سپاه ناحیه امامت تبریز، گفت: سپاه امامت در طول ماه مبارک رمضان روزانه اقدام به توزیع یک هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا خواهد کرد.
وی افزود: این کار خیر خواهانه، با همکاری و مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ تبریز و خیرین استان انجام  می شود، که در طول ماه مبارک رمضان به منظور عمل به سنت حسنه اکرام ایتام و نیازمندان به تعداد 20 هزار پرس غذای گرم توزیع خواهد شد.
به گزارش نصر، "خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد." این اظهارات رهبر انقلاب در نطق تلویزیونی 21 فروردین، با یادآوری اقدامات خودجوش مردم برای مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان باعث شد که رزمایش کمک به نیازمندان با شعار "کمک مومنانه" پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و در ایامی که ویروس کرونا به نوعی زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار داده، شتاب بیشتری بگیرد.
انتهای پیام/
شکوفه باران بهار همدلی در تبریز سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار