رونمایی از مینی سقف تاشو چینی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱

1400/02/04 - 10:54 - کد خبر: 41552 نسخه چاپی

نصر: پرفروش ترین خودروساز برقی چین که با جنرال موتورز آمریکا سرمایه گذاری مشترک دارد، خودروی «مینی سقف تاشو» را به تولید انبوه می رساند.

به گزارش نصر، تولید انبوه خودروی مینی سقف تاشوی چینی که هونگ گوانگ مینی ایی وی کابریو Hongguang Mini EV Cabrio نام دارد از سال آینده شروع می شود. این خودرو حاصل جوینت ونچر جنرال موتورز آمریکا با «وُلینگ موتور» و خودروسازی دولتی «سائیک موتور» چین است. جنرال موتورز آمریکا در این جوینت ونچر 44 درصد از سهام و سائیک موتور، 50.1 درصد از سهام را در اختیار دارند.
محبوبیت این مینی برقی در چین از ماه ژوئیه 2020 رو به افزایش گذاشت و میزان فروش آن در فصل اول سال 2021 از مدل 3 تسلا هم سبقت گرفت. حالا در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 نمونه سقف تاشو convertible آن به نمایش گذاشته شده اما جزئیات قیمت آن و زمان تحویل به مشتری در این رونمایی مشخص نشده است.
ظرف 270 روز گذشته بیش از 270 هزار دستگاه از خودروی مینی برقی هونگ گوانگ فروخته شده است. این خودرو حدود 5000 دلار قیمت دارد و بر اساس انجمن خودروی سواری چین، در آمار کل فروش خودروهای انرژی نو بعد از تسلا مدل 3 مقام دوم را دارد اما در فصل اول سال 2021 میزان فروش این مینی برقی در مقایسه با تسلا مدل 3 با اختلاف معناداری در صدر جدول قرار گرفته است.
 
 
مدل جدید از این خودروی مینی برقی هونگ گوانگ به نام ماکارون Macaron در سال جدید ظرف 10 روز 45 هزار دستگاه سفارش دریافت کرده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط جنرال موتورز، این جوینت ونچر در چین در فصل اول سال 2021 موفق به فروش و تحویل 780 هزار دستگاه خودرو شده است که 9 درصد از آن را مینی برقی هونگ گوانگ تشکیل می دهد.
انتهای پیام/
رونمایی از مینی سقف تاشو چینی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار