فرماندار شهرستان خبر داد:

85 درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسکو از بیماران کرونایی پر شده است

1400/02/04 - 09:53 - کد خبر: 41541 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو با بیان اینکه ۸۵ درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسکو از بیماران کرونایی پر شده است، گفت: رعایت پروتکل ها در این شهرستان به ۸۷.۵ درصد رسیده است.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در سی و چهارمین جلسه‌ی ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اسکو که با محوریت بررسی وضعیت کرونایی شهر جدید سهند برگزار شد، اظهارکرد: با اعمال دستورالعمل مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ایام نوروز توانستیم وضعیت کرونایی شهرستان را تثبیت کنیم و به عنوان تنها شهرستان پر جمعیت استان در وضعیت نارنجی قرار بگیریم.
وی تاکید کرد: همه باید دست در دست هم دهیم تا با رساندن میزان رعایت پروتکل ها به بالای ۹۰ درصد، بتوانیم این موج جدید و سخت بیماری را در هفته آینده مهار کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهر جدید سهند بیشترین روزهای سفید و آبی را از زمان شیوع به ثبت رسانده، افزود:مشارکت بین بخشی، همکاری سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم، راز موفقیت این شهر در مدیریت ویروس کرونا است.
فرماندار شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: آمار بستری‌ها در بیمارستان شهرستان روند صعودی را نشان می دهد و متاسفانه میزان فوتی‌ها نیز رو به افزایش است.
وی، از تزریق واکسن کرونا به ۵۴ درصد از گروه هدف شامل کارکنان آرامستان ها و پاکبانان شهرداری های اسکو، سهند و ایلخچی خبر داد و گفت: انتظار داریم‌ شبکه‌ی بهداشت و درمان با دقت و حساسیت بر روند تزریق واکسن برابر دستورالعمل وزارت بهداشت نظارت نماید.
وی اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا در افراد مشمول گروه های هدف اجباری نبوده و منوط به رضایت افراد است که تاکنون ۱۰۰ درصد کادر بهداشت و درمان شهرستان برابر دستورالعمل واکسینه شده اند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان اسکو، با انتقاد از شلوغی و ازدهام در برخی قنادی های شهرستان، تاکید کرد:مشاغل گروه ۱و ۲ مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و در صورت مشاهده‌ی تجمع، این واحدها پلمپ خواهند شد.
وی با اشاره به شلوغی مرکز بهداشتی شماره یک سهند خواستار تدبیر فوری در جهت مدیریت مراجعات و ارائه خدمات مطلوب تر در این مرکز شد.
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ستاد شهرستانی کرونا تغییر وضعیت و رسیدن به وضعیت زرد و آبی است، متذکر شد:لازمه این کار اعمال تمامی محدودیت های شرایط نارنجی و ایجاد محدودیت در مناطق گردشگری شهرستان خواهد بود چرا که کوچک ترین غفلت روزهای سخت و محدودیت های بیشتری را رقم خواهد زد.
رضی منش در پایان در خصوص میزان به کارگیری کارمندان ادارات گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان اسکو مکلف به رعایت به کارگیری یک دوم کارکنان در مجموعه خود هستند و در صورت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
 85 درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسکو از بیماران کرونایی پر شده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار