فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

لزوم بازنمایی شایسته زندگی امیر سپهبد قرنی در رسانه ها/ نقش ویژه شهید قرنی در تثبیت انقلاب و تمامیت ارضی کشور

1400/02/03 - 14:10 - کد خبر: 41514 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه نقش امیر سپهبد قرنی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و مبارزه ایشان با گروهک های تروریستی و تجزیه طلب غرب کشور در اوایل انقلاب به طور شایسته بازنمایی نشده است و لازم است صدا و سیما و دیگر رسانه ها در این زمینه کار بیشتری انجام دهند.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو با گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد "ولی اله قرنی"، اولین رئیس ستاد ارتش بعد از انقلاب اسلامی، به خبرنگار نصر گفت: امیر سپهبد قرنی، شهید اخلاص و مبارزه با استعمار و اسکتبار بود و ما این روز را گرامی می داریم.
 
وی افزود: تاریخ مبارزه شهید قرنی با استعمارگری و استکبار به 1336 بر می گردد و ایشان وقتی می بینند نظام حاکم وقت کشور را در اختیار استعمارگران امریکایی و انگلیسی قرار داده، در آن زمان طرح ریزی یک کودتای نظامی را انجام می دهد که متاسفانه با لو رفتن آن دستگیر و سه سال زندانی می شود.
 
این فرمانده ارشد ارتش در ادامه بیان کرد: متاسفانه نقش امیر سپهبد قرنی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و مبارزه ایشان با گروهک های تروریستی و تجزیه طلب غرب کشور در اوایل انقلاب به طور شایسته بازنمایی نشده است و لازم است صدا و سیما و دیگر رسانه ها در این زمینه کار بیشتری انجام دهند.
 
امیر حاجیلو تاکید کرد: زوایای مختلف زندگی شرافتمندانه سپهبد قرنی درس های زیادی برای ما و جوانان ما دارد و ایشان در جایی می گوید یک ملتی که وابسته باشد، در هر کدام از شئون اجتماعی از بحث های اقتصادی گرفته تا فناوری و صنعتی، این ملت ادعای استقلال نمی تواند بکند؛ گرچه می تواند ادعای استقلال داشته باشد، اما در واقع ملتی وابسته و مستعمره است.
 
وی ادامه داد: امیر سپهبد قرنی در سال 1342 هسته های مبارزاتی در درون ارتش ایجاد کرد و ارتباط ایشان با حضرات آیات میلانی، طالقانی، بهشتی و دکتر آیت این هسته ها را قوت بخشید و به مرور زمان شهید نامجو و شهید صیاد شیرازی هم به این هسته مقاومت اضافه شدند و بدنه ارتش را به هسته مبارزات مردمی وصل کردند. شهید قرنی به عنوان رئیس اداره اطلاعات ستاد کل فرماندهی ارتش نقش ویژه ای در این میان داشت و با نزدیک تر شدن به زمان پیروزی انقلاب ارتباط شهید قرنی به واسطه آیت الله ربانی شیرازی با حضرت امام خمینی قوی تر شد و واقعیت های پشت صحنه را به ایشان منتقل می کرد.
 
امیر سرتیپ حاجیلو به فتنه گری برخی گروه های معاند در اوایل انقلاب برای انحلال ارتش اشاره کرد و افزود: برخی گروه ها دنبال شعار انحرافی ارتش بی طبقه توحیدی و خلع سلاح انقلاب بودند و حضرت امام با آگاهی از این فتنه ها و با توجه به شناختی که از امیر قرنی داشتند، با کمک ایشان و امیر رحیمی، امیر شهرام فر، شهید نامجو و شهید صیاد شیرازی مقابل این جریان خطرناک ایستادگی کردند و با تثبیت ارتش مانع تضعیف کشور و انقلاب شدند و با انتصاب امیر سپهبد قرنی به عنوان رئیس ستاد ارتش به بازسازی و شکل گیری مجدد سازمان ارتش اهتمام کردند.
 
وی افزود: دولت موقت در آن زمان شهید قرنی را قبول نداشت و مشکلات متعددی پیش پای ایشان ایجاد می کرد تا اینکه شهید قرنی مجبور شد استعفای خود را تقدیم حضرت امام کند، اما حضرت امام استعفای ایشان را قبول نمی کنند. در دوره مدیریت شهید قرنی در ارتش شاهد نبوغ ایشان در سازماندهی مجدد ارتش بودیم و دفع حمله گروه های معاند به پادگان لشکر 28 و پادگان مهاباد و سرکوب گروه های مسلح و تجزیه طلب در غرب کشور و دفاع از تمامیت ارضی کشور از نقاط طلایی خدمت امیر سپهبد شهید قرنی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
 
امیر حاجیلو گفت: مدت کمی نگذشت که با کارشکنی های دولت موقت در مقابل شهید قرنی، ایشان از سمت خود کناره گیری کرده و خانه نشین شد و 20 روز بعد گروهک تروریستی فرقان فرصت را مناسب دید که انتقام سال ها کینه و نفرت خود را از شهید قرنی بگیرد. ایشان لیاقت شهادت را داشت و جان خود را برای اسلام و دفاع از تمامیت ارضی کشور داد.
 
انتهای پیام/
لزوم بازنمایی شایسته زندگی امیر سپهبد قرنی در رسانه ها/ نقش ویژه شهید قرنی در تثبیت انقلاب و تمامیت ارضی کشور محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار