اتمام واکسیناسیون کادر درمان بالای ۵۰ سال تبریز/ واکسیناسیون گروه‌های بالای ۳۵ سال آغاز شد

1400/02/02 - 12:05 - کد خبر: 41458 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی نظام پزشکی تبریز با بیان اینکه واکسیناسیون پزشکان بالای ۵۰ سال تبریز به اتمام رسید، گفت: واکسیناسیون گروه پزشک، دندانپزشک، ماما، فیزیوتراپ، کاردرمان و بینایی و شنوایی سنجی بالای ۳۵ و ۴۰ سال از دیروز آغاز شده است.

به گزارش نصر، علیرضا نجفی با اشاره به اینکه فاز اول واکسیناسیون پزشکان در تبریز، با واکسیناسیون پزشکان بالای 50 سال و پزشکان دارای ریسک بالا مانند سرطانی و... به اتمام رسید، اظهار داشت: در فاز جدید، پزشکان بالای 40 و 35 سال برای تزریق واکسن دعوت شده‌اند.
وی با بیان اینکه کل افزاد تحت پوشش نظام پزشکی تبریز بیش از 9 هزار نفر است، گفت: پزشک، دندانپزشک، ماما، شنوایی سنجی، فیزیوتراپ، کاردرمان، بینایی سنجی، عضو نظام پزشکی محسوب می‌شوند.
نجفی افزود: شهرهای تبریز، هشترود، سردرود، خسروشهر، بستان آباد، هریس و باسمنج جزو شهرهای تحت پوشش سازمان نظام پزشکی تبریز هستند که مجموعا بیش از 9 هزار نفر هستند.
معاون فنی نظام پزشکی تبریز، با اشاره به اینکه واکسیناسیون ما از سه هفته قبل شروع شده است، ابراز داشت: به دلیل شرایط خاص نگهداری واکسن اسپوتنیک در دمای منفی بیست درجه، واکسیناسیون این نوع در بیمارستان‌های الزهرا، سینا، امام رضا و محلاتی انجام شد.
وی افزود: شرایط نگهداری واکسن آسترازنکا که منفی 8 درجه است در سازمان وجود دارد و پزشکان این واکسن را در خود سازمان تزریق می‌کنند.
 نجفی، با بیان اینکه واکسن پزشکان و اعضای بالای 40 سال از دیروز آغااز شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 2000 نفر واکسن دریافت کرده‌اند. 
وی سهمیه تبریز در دریافت واکسن را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو سری واکسن دریافت کردیم که در سری اول واکسن اسپوتنیک‌وی 1000 عدد در بیمارستان‌ها تزریق شد و در سری دوم هم 3200 واکسن آسترازنکا در حال تزریق است و درصورت اتمام سهمیه، سهمیه جدید درخواست می‌شود تا کل اعضای نظام پزشکی در برابر کرونا واکسینه شوند.
انتهای پیام/
اتمام واکسیناسیون کادر درمان بالای ۵۰ سال تبریز/ واکسیناسیون گروه‌های بالای ۳۵ سال آغاز شد خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار