رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:‏

چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب در تبریز برگزار می شود

1398/07/21 - 16:39 - کد خبر: 4144 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب، شهید ‏آیت الله قاضی طباطبایی در روز ۱۲ آبان ۹۸ در تبریز خبر داد.‏

به گزارش نصر به نقل از مهر، حجت الاسلام رسول برگی قبل از ظهر یکشنبه در جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب و یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان باید به عنوان روز ملی استکبار جهانی مطرح شود نه اینکه برنامه ها تنها منحصر به دانش آموزان و مدارس باشد پس امسال باید به شکل مردمی شاهد برگزاری این مراسم باشیم.

وی از برگزاری مراسم شهادت اولین شهید محراب، شهید آیت الله قاضی طباطبایی در روز یکشنبه ۱۲ آبان خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مسجد مقبره تبریز برگزار شده و سخنران آن امام جمعه زنجان خواهد بود.

برگی افزود: این برنامه در حد روضه خوانی های معمول نخواهد بود بلکه مراسم را به صورت یادواره ای برگزار می کنیم تا حق مطلب ادا شده و برنامه ای مفید و تاثیرگذار برای همه مردم باشد.

وی با بیان اینکه می توان برای تاثیرگذاری بیشتر مراسم یادواره ها را به سطح شهرها و حتی پارک ها هم رسانید، گفت: اگر آیت الله قاضی نبود، قطعا نقش آذربایجان در عرصه های مختلف تا بدین حد پررنگ نمیشد.

 

برگزاری مراسم ۱۳ ابان در سنگ فرش ارگ تبریز

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره ای به مکان برگزاری یوم الله ۱۳ آبان نیز گفت:  این مراسم در سنگ فرش ارگ تبریز برگزار می شود تا محل رفت و آمد نبوده و پوشش صداوسیما نیز به راحتی انجام گیرد.

وی ادامه داد: سخنران مراسم راهپیمایی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواهد بود و از برنامه های جانبی آن می توان به برپایی ایستگاه های نقاشی توسط کانون کودکان و نوجوانان، اجرای هنرهای رزمی، فضاسازی محل تجمع، برپایی ایستگاه های فرهنگی و صلواتی، اجرای گروه های سرود و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد.

 

راهپیمایی ۱۳ آبان باید تنها ویژه دانش آموزان نیست

حجت الاسلام حسن کاملی فرد نیز در این مراسم گفت: در ۱۳ آبان سه اتفاق مهم به وقوع پیوسته که سبب شده تا تاریخ انقلاب اسلامی، این روز را به عنوان روزی ماندگار در خود ثبت کرده باشد و لذا این روز، روز بسیار مهمی بوده و عزیز شمردن و یادآوری آن بسیار مهم و لازم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه ۱۳ آبان چندان وجهه مردمی نیافته است، گفت: این مراسم بیشتر برای دانش آموزان مطرح شده که باید برای حضور باشکوه تمامی اقشار، هماهنگی های بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم اجرایی شدن برنامه های جذاب فرهنگی و هنری در این روز تاکید کرده و گفت: از نهادهای هنری می خواهیم برای اجرای برنامه های ویژه در این روز برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب در تبریز برگزار می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار