خبر/

جابجایی بیش از 6 هزار نفر زائر اربعین حسینی از اردبیل

1398/07/21 - 14:55 - کد خبر: 4133 نسخه چاپی

نصر: مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از جابجائی 6 هزار نفر زائر اربعین به مرزهای خروجی کشور خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، علی رحمتی در گفت”وگویی اظهار کرد:  بیش از 6 هزار زائر با 190 دستگاه اتوبوس جهت اعزام به کربلای معلی به مرزهای خروجی کشور جابجا شده”اند بطوریکه امسال 400 دستگاه اتوبوس به زائران اردبیلی در مرزهای چهارگانه خدمات ارائه می”کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال هیچ گونه افزایشی در کرایه اتوبوس”ها نداریم، ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زائران می”توانند شکایات خود را به سامانه 141 راهداری اطلاع دهند.

وی از آغاز اجرای طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران اربعین حسینی از 10 مهرماه را یادآور شد و گفت: درقالب این طرح که تا سه آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت نظارت مستمر و ویژه ای بر عملکرد شرکت های حمل و نقل مسافری،ن مازخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می شود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل مرز خروجی برای زائران اتباع خارجی را مرزهای چذابه و شلمچه اعلام کرد وگفت: هشت گیت برای گذر مرزی در پایانه مرزی بیله سوار ارائه خدمات می”کنند.

به گفته رحمتی تاکنون سه هزار نفر زائر اتباع خارجی از کشورهای گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی بیله سوار مغان وارد کشور شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته”†اند.

وی اضافه کرد: 75 درصد ناوگان اتوبوس استان در مرزهای خروجی به زائران اردبیلی خدمات ارائه می”کنند، بنابراین از مردم انتظار داریم در ایام یاد شده ضمن مدیریت سفرهای خود به شهرهای دیگر، از سایر وسائط نقلیه از جمله سواری”های کرایه”ای بین شهری و مینی بوس استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده”ای استان اردبیل انجام کلیه تمهیدات لازم جهت بازگشت زائران اربعین حسینی را خاطرنشان کرد و گفت: هم چون سال”های گذشته باهدف هماهنگی برای بازگشت آسان عاشقان امام حسین علیه السلام از این سفر معنوی دفتر نمایندگی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مرز مهران مستقر شده و همکاران حوزه معاونت حمل و نقل آماده ارائه خدمات به زائران استان اردبیل هستند.

رحمتی تصریح کرد: باتوجه به اوج بازگشت زائران و عاشقان امام حسین علیه السلام پیش فروش بلیط و دایر کردن سرویس های دربستی به غیر از مرزهای چهارگانه از 24 الی 29 مهرماه ممنوع است.

انتهای پیام/

جابجایی بیش از 6 هزار نفر زائر اربعین حسینی از اردبیل نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار