رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس؛

۳۰ میلیون دلار محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس صادر شد

1398/07/21 - 13:33 - کد خبر: 4122 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات ۱۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از این منطقه به ارزش ۳۰ میلیون دلار خبرداد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به وجود ۱۰۰ هکتار مجموعه گلخانه ای در این منطقه با توان تولید ۱۹ هزار تن در سال، گفت: تا پایان امسال واحدهای گلخانه ای به ۱۳۰ هکتار و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۳۶۵ هکتار افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در اوج تحریم ها و در چند ماه اخیر ۱۶ شرکت وارد کننده در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به تولید کننده تبدیل شدند و هم اکنون محصولات وارداتی سابق، در منطقه تولید و به کشورهای مختلف صادر می شود.

نریمان با بیان اینکه بیشتر واردکننده های دیروز ارس، این روزها در حال تولید و صادرات هستند، به ظرفیت های بخش کشاورزی این منطقه اشاره کرد و گفت: فعالان بخش خصوصی کشور از ظرفیت های بالقوه این بخش غافل نباشند.

وی افزود: وجود اقلیم مناسب و زیرساخت های تولید و صادرات موجب شده استقبال برای احداث واحدهای کوچک و بزرگ گلخانه ای در این منطقه افزایش یابد.

 

سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی برای ایجاد شبکه آبی در ارس

نریمان با اعلام اینکه در پنج سال اخیر برای ایجاد شبکه آبی در منطقه آزاد ارس ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، تاکید کرد: رودخانه ارس دِبی آب ۲۵۰ مترمکعبی دارد و باید از سهم مشترک کشورمان به خوبی استفاده کنیم .

نریمان ادامه حیات اقتصادی کشور را به توسعه فعالیت بخش خصوصی مرتبط دانست و عنوان کرد: دسترسی ارس به زیرساخت های ترانزیت زمینی و هوایی و مشوق های سرمایه گذاری ویژه و معافیت های مالیاتی موجب جلب نظر سرمایه گذاران بخش های مختلف شده است.

منطقۀ آزاد ارس به واسطه قرار گرفتن در جوار رودخانۀ خروشان ارس که ۲۵۰مترمکعب در ثانیه دبی دارد در کنار اقلیم مناسب برای کشاورزی و همچنین بهره مندی از خاک زرخیز، لقب «قطب کشاورزی مناطق آزاد کشور» را با خود به یدک می کشد و مستعد تبدیل شدن به قطب کشت گلخانه ای ایران است.

در حال حاضر بزرگ ترین و مدرن ترین گلخانۀ ایران با ۵۰ هکتار وسعت، در ارس فعال است و با عملیاتی شدن فاز نخست طرح توسعۀ این واحد، پیش بینی می شود تا پایان امسال به بزرگ ترین گلخانۀ خاورمیانه تبدیل شود.

انتهای پیام/

۳۰ میلیون دلار محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس صادر شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار