وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

در سربازی دنبال انتقال مهارت‌های زندگی به جوانان هستیم

1397/12/16 - 15:19 - کد خبر: 412 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «نگاه دین اسلام و نظام اسلامی ایران به سرباز و سربازی بسیار ویژه است»، خاطر نشان کرد: سربازی آخرین مرحله آموزش و پرورش جوانان است و در این دوره به دنبال انتقال تجارب و آموزش و مهارت‌های زندگی به جوانان هستیم.

به گزارش نصر به نقل ازایسنا، امیر محمود شیخ حسنی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز با تاکید بر اینکه همه کشورها به موضوع سربازی و سرباز توجه ویژه دارند، زیرا سرباز در بحث مهم و اساسی تأمین امنیت کشور نقش اساسی و مهمی دارد، اظهار کرد: مسئولان کشور ما بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه به سربازی و جایگاه سرباز داشته و در این مدت جایگاه سربازی ارتقا بسیاری یافته، این در حالی است که نگاه بدبینانه‌ای در رژیم سابق به سرباز بود و با اجبار جوانان را به سربازی می‌بردند و حتی اجازه دیدار خانواده را در طول دو سال به آنها نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه «نگاه دین اسلام و نظام اسلامی ایران به سرباز و سربازی بسیار ویژه است» ، خاطر نشان کرد: سربازی آخرین مرحله آموزش و پرورش جوانان است و در این دوره به دنبال انتقال تجارب و آموزش و مهارت‌های زندگی به جوانان هستیم. سربازی یک دوره آموزش و منطقه آموزش است و محدودیت‌های این دوره نیز مانند دیگر دوره‌ها طبیعی است، سرباز در نظام اسلامی ایران جایگاه بسیار رفیعی دارد و این نگاه ریشه در اسلام و فرهنگ عظیم دفاع مقدس دارد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افزود: شهدای سرباز در کنار سایر شهدا مفاخر و افتخار این کشور هستند و به دلیل فرهنگ غنی دین، نگاه ویژه و جایگاه رفیعی برای سرباز وجود دارد زمانی که جنگ آغاز شد، سیل جمعیت برای پاسداری و سربازی وطن عازم میدان نبرد حق علیه باطل شدند و این حرکت در جهت حرکت عظیم عاشورای حسینی است که جوانان ما از مادران مهربان و شیر زن وطن آموزش دیده بودند.

امیر شیخ حسنی همچنین به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بهبود شرایط سربازی اشاره و تاکید کرد: فرمانده معظم کل قوا همواره بر کیفی سازی دوران سربازی و احترام به سربازان تاکید دارند، جوانان نیز باید از زمان سربازها برای رشد و کسب مهارت برای زمینه سازی برای اشتغال و تشکیل زندگی استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: دوران سربازی زمان خود سازی است؛ جوانان اگر در دوران مقدس سربازی دنبال کسب تجربه و مهارت باشند قطعاً بهره ویژه‌ای می‌برند. همه باید از فرصت‌های به دست آمده برای رشد و بالندگی و شکوفایی توانمندی‌های خود استفاده کنند و دوران سربازی یکی از مهمترین مراحل زندگی است.

انتهای پیام/

در سربازی دنبال انتقال مهارت‌های زندگی به جوانان هستیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار