روحانی در دیدار فعالان حوزه زنان و خانواده:

استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی همواره مورد تاکید دولت است

1400/01/28 - 22:12 - کد خبر: 41136 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهور گفت: استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی همواره مورد تاکید این دولت بوده است.

به گزارش نصر، حسن روحانی بعد از ظهر شنبه در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده که به صورت محدود حضوری و ارتباط ویدئو کنفرانسی انجام شد، اظهار داشت: استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی همواره مورد تاکید این دولت بوده است و علاقمند بودم که وزیر زن هم در کابینه داشته باشیم اما توانم محدود بود و نشد، البته امروز دو معاون رئیس جمهور از میان زنان توانمند هستند.
روحانی با بیان اینکه یکی از معیارهای دین مبین اسلام این بوده است که زنان در جایگاه متعالی خودشان قرار بگیرند، گفت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی هم همین است و آزاد بودن فعالیت زنان و داشتن فرصت لازم برای بروز دادن استعدادها و توانمندی‌هایشان از ویژگی‌های نظام اسلامی است.
رئیس جمهور با اشاره به جایگاه و منزلت زنان در دین مبین اسلام، گفت: در دوران جاهلیت دختر را به عنوان ننگ در خانواده خود تلقی می‌کرد ند اما با آموزه‌های دین اسلام، زنان در کفه مساوی با مردان قرار گرفتند.
روحانی با اشاره به تأثیر و نقش زنان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، گفت: اگر خانم‌ها اراده کنند، فرد، جناح و یا تفکری را بر مسند قدرت قرار دهند از این توان و قدرت برخوردار هستند. همچنان که در انتخابات گذشته تأثیر نقش و فعالیت آنها را مشاهده کردیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده است اما متأسفانه این موضوع به خوبی تبیین و معرفی نشده و آمارها و اطلاعات در این زمینه اعلام نشده است.
روحانی با اشاره به فعالیت و حضور گسترده بانوان در شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: امروز بانوان زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت و مدیریت هستند و البته توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کمک کرده که ظرفیت‌های زنان جامعه بهتر ظهور و بروز پیدا کند. همچنان که اقتصاد دیجیتال نیز کمک کرده تا خانم‌ها از توان و استعداد خود به خوبی استفاده کنند.
رئیس جمهور در ادامه به نقش بانوان در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: ویروس کرونا مشکلات بزرگی را برای کشور ما و جامعه بشری ایجاد کرده است و در مقابله با این ویروس که یکبار هم توانستیم بر آن فائق شویم، خانم‌ها در نقش پرستار و پزشک، نقش ارزشمندی داشته اند.
روحانی گفت: خوشبختانه هفته آینده، واکسیناسیون کادر درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، به طور کامل انجام می‌شود و تا پایان هفته، بیش از یک میلیون نفر واکسن دریافت می‌کنند و این می‌تواند آرامش بیشتری برای این عزیزان به همراه داشته باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه بانوان جامعه در بخش آموزش از نقش والایی برخوردار هستند و در بخش‌ها و رده‌های مختلف آموزشی حضور فعال و تأثیرگذار دارند، تصریح کرد: معتقدم همچنان بایستی در بخش توانمندسازی، فعالیت‌های خود را ادامه دهیم، تا هر چه بیشتر بتوان استعداد و ظرفیت بانوان را شکوفا کرد.
روحانی همچنین اظهار داشت: در طول دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در زمینه توانمندسازی و مهارت‌آموزی و ارتقا بانوان کشورمان انجام شده است و امیدوارم دولت بعدی نیز همین مسیر را ادامه دهد.
رئیس جمهور در ادامه به حضور فعال و افتخار آفرینی بانوان در عرصه‌های مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: در آغاز دولت تدبیر و امید فقط ۵ درصد خانم‌ها در مدیریت میانی و بالا حضور داشتند و هدف‌گذاری این دولت رسیدن به رقم ۳۰ درصد بود که امروز به این رقم نزدیک‌تر شده‌ایم و به حدود ۲۶ درصد دست یافته‌ایم.
روحانی خاطر نشان کرد: همچنان که در ابتدای دولت یازدهم برنامه‌ای برای صد روز ابتدایی داشتیم امیدوارم با یک برنامه صد روزه پایانی هم قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برداریم و مردم نیز در انتخابات حضور پرشکوهی داشته باشند تا با یک انتخابات شکوهمند دولت بعدی فعالیت خود را آغاز کند.
در این نشست سرکار خانم‌ها زهرا کمالی، شایق بروجنی، حبیبه مهمویی، رباب رزمی، بهمنی، سادات یوسفی، محمودی، باغ بهشتی، پاکدل، جهانگیری و خسروی در سخنان جداگانه‌ای به ترتیب در موضوعات گفتگوی خانواده و بین نسلی، فروش صنایع دستی و محصولات روستایی در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، استاندارد سازی محصولات کشاورزی، کار، مهارت و نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقا تاب‌آوری اجتماعی، اشتغال زنان سرپرست خانوار، حوزه سلامت، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد، حمایت از مستندسازی و فعالیت‌های هنری و حوزه بیوتکنولوژیک و تولید پروتئین‌های تک‌سلولی، دیدگاه‌ها، مطالبات و پیشنهادات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارش مختصر و کوتاهی از بخشی از فعالیت زنان جامعه در بخش‌های مختلف کشور در این جمع داده شد و برخی از حضار جلسه فرصت یافتند تا نوع تلاش و فعالیت خودشان را در کشور بیان کنند.
در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از معیارهایی که برای این دولت قرار دادیم اینکه زنان، جوانان و همچنین اقوام و اقلیت‌های مذهبی در این دولت بتوانند فرصت و شرایط فعالیت در جامعه را داشته باشند.
شاید امروز یکی از شاخص‌هایی که برای هر حکومتی می‌تواند ذکر شود اینکه زنان در آن جامعه چگونه هستند. این یکی از سوالات جهانی است برای همه. یعنی ما هم وقتی می‌خواهیم راجع به یک تمدن، کشور، نظام و انقلابی بحث کنیم، یکی از سوالات این است که در این جامعه زنان دارای چه شرایطی هستند آیا فعالیت خانم‌ها آزاد است آیا خانم‌ها فرصت لازم برای اینکه در آن جامعه بتوانند استعداد و دانش و هنر خودشان را بروز دهند.
ممکن است در یک جامعه‌ای یک خانمی هم باسواد، هم هنرمند و هم مفید در جامعه باشد، اما این فرصت به او داده نشود، گاهی وقت‌ها فرصت یادگیری به او داده نمی‌شود، یک زمانی بود که رفتن خانم‌ها به مدرسه یک مقداری آزادی عمل بود وقتی به دبیرستان و دانشگاه می‌رسید، این را با معیارها و ارزش‌هایی که در جوامع گذشته بود گاهی منطبق نمی‌دانستند.
در انقلاب اسلامی اگر بخواهیم یک معیاری را عرضه کنیم، این است که این انقلاب برای جامعه و کشور و میهن چه کار کرد. یکی از سوالات این است که برای خانم‌ها و بانوان جامعه چه کار کرد؟ در این نظام آیا بانوان جامعه ما امروز امنیت بیشتری برای شغل دارند، فرصت بیشتری برای فعالیت دارند، ارزش کار آنها همانند ارزش کار مردان هست. مساوی است یا پایین‌تر است.
در سابق، بعضی از کارهایی که از خانم‌ها دعوت می‌کردند آن کار را انجام دهند، بخاطر اینکه مزد کمتری می‌خواستند بدهند، می‌گفتند اگر یک آقایی بخواهد این کار را انجام دهد، مزد بالاتری می‌خواهد، اگر یک خانمی بیاید، مزد کمتری می‌خواهد. مهم است که آیا کاری که یک خانم انجام می‌دهد، به ارزش کارش و فعالیت‌اش بدون هیچ تبعیضی نگاه می‌کنیم یا خدای ناکرده بین زن و مرد در کار و فعالیت خودش تبعیضی قائل می‌شویم.
همانطوری که در خود دین مبین اسلام که دارای ارزش‌های بلند و والایی است و می‌توانیم به این دین‌مان در سطح جهانی افتخار کنیم، خود اسلام که ۱۴ قرن پیش آمد و شروع به فعالیت کرد. یکی از معیارهای دین مبین اسلام این بود که زنان در جایگاه متعالی انسانی خودشان قرار بگیرند.
الان نیاز به توضیح ندارد، شما زیاد شنیدید و خواندید در کتاب‌ها و سخنرانی‌های مختلف که وضع زنان در جامعه جاهلی و قبل از اسلام چگونه بود آنها دارای چه ارزشی بودند یا اصلاً دارای ارزشی بودند یا نبودند.
جامعه‌ای که دختر را به عنوان ننگ در خانواده خودش تلقی کند و ببیند. همان تعبیری که قرآن مجید دارد نسبت به آنها می‌گوید وقتی به یک خانواده‌ای خبر می‌دادند که زایمان خانم این خانه دختر است اصلاً طرف نمی‌دانست چه کار کند. با بدبختی، گرفتاری، اهانت و تحقیر در جامعه، خودش این را نگه دارد. یعنی اگر می‌خواست این بچه را نگه دارد، می‌گفتند این ۲ تا دختر دارد اصلاً وقتی می‌گفتند ۲ یا ۳ تا دختر دارد، معنای خیلی بدی در جامعه گذشته داشت مثل اینکه نعوذ بالله یک خانواده بدبختی است یک خانواده‌ای که در یک شرایط بسیار بدی قرار گرفته است. می‌گفتند بهتر است از اول زیر خاکش کنیم و راحت شویم.
در یک جامعه‌ای اینچنینی، پیغمبر اسلام (ص) و دین مبین اسلام آمد زن‌ها را درست در کفه مساوی مردان قرار داد و همان جایگاهی که مردان در پیشگاه خداوند و جامعه دارند، مقام، عظمت و منزلتی که دارند، آن منزلت را برای زن‌ها هم قائل شد، اینکه پیغمبر اسلام (ص) در حضور جمع خانواده‌اش گاهی خم می‌شد و دست فاطمه اطهر (س) را می‌بوسید، می‌خواست به جامعه آن زمان بفهماند که دختر چه جایگاه و عظمتی دارد پدر چه احترامی به دختر می‌کند و دختر دارای چه رحمت و نعمتی برای خانواده است.
شما وقتی می‌خواهید دین مبین اسلام را بسنجید، معیار چه است این چه دینی بود. حالا ده‌ها معیار و شاخص وجود دارد یک شاخص همین است که زن‌ها در این جامعه چه جایگاهی پیدا کردند چه مقام و منزلتی داشتند.
در آغاز دولت یکی از نکاتی که همواره بر آن تأکید می‌کردیم، خانم ابتکار در دولت یازدهم و دوازدهم بود و می‌دید که من چه قدر اصرار دارم به وزرا به همه مدیران که از خانم‌ها استفاده کنید خانم‌ها به وزارتخانه بیایند در وزارتخانه‌تان لااقل یک خانم به عنوان معاون و مشاور باشد. یک جوان به عنوان مشاور و معاون باشد. مسأله جوان و زن‌ها به عنوان ۲ موردی بود که همواره روی آن تأکید می‌کردم و از وزرا می‌پرسیدم. حتی ممکن است کسی بگوید اگر شما این همه اهتمام قائل بودید چرا یک خانم را وزیر نکردید من دلم خیلی می‌خواست هم در دولت یازدهم و دوازدهم، توان ما محدود است گاهی وقت‌ها آدم یک کاری می‌خواهد بکند دست‌هایش باز نیست.
من اراده‌ام این بود، حتی در دولت یازدهم ۲ تا خانم را به عنوان ۲ وزیر انتخاب کرده بودم، نشد به هر حال. ولی از خانم‌ها در رده بالا استفاده کردیم. یعنی خانمی که در هیأت وزیران به عنوان معاون رئیس جمهور است، معاون رئیس جمهور در دنیا مقامش از وزیر بالاتر است در کشور ما هم معاون رئیس جمهور جایگاه بلندی دارد همانند وزیر و گاهی بالاتر از وزیراست.
پس این کار را در حد توان انجام دادیم. اگر دستم باز بود بیش از این هم انجام می‌دادم، برای اینکه ما الان در هیأت دولت ۲ خانم داریم قبلاً ۳ خانم داشتیم، از نظراتشان استفاده می‌کردیم و بهره‌مند می‌شدیم. واقعاً نمی‌بینیم این مرد بالاتر از خانم باشد. بینی و بین‌الله در پیشگاه خداوند باید قضاوت کنیم. معاون حقوقی ما خانم است البته قبلاً هم خانمی معاون حقوقی بود در یک مقطعی. معاون‌هایی که هر کجا می‌روند باعث یکی از افتخارات دولت ما است.
این خانم وقتی در ژاپن رفته بود تعجب کرده بودند همین خانم، معاون حقوقی وقتی در اروپا رفته بود تعجب کرده بودند، می‌گفتند ما باورمان نمی‌شد که در ایران یک خانمی با این منزلت با این سواد، قدرت بیان، یا خانم ابتکار هر کجا برود و صحبت کند، این نشان می‌دهد که زنان ما جایگاه والایی دارند و ما از این جایگاه باید استفاده کنیم.
این چه ظلمی است به جامعه که ۵۰ درصد جامعه خانم‌ها باشند و ما نعوذ بالله این را به عنوان مقام پایین‌تر از مقام مرد تلقی کنیم. چرا؟ اگر پایین‌تر است چطور موقع انتخابات همه خانم‌ها را دعوت می‌کنیم بیایند پای صندوق اگر پایین‌تر هستند دعوت نکنیم. امروز در جامعه ما نقش خانم‌ها، نقش اصلی است.
یعنی همین الان خانم‌های ما در کشور در هر انتخاباتی با هم اراده کنند که فرد، جناح، حزب و تفکری را در مسند قدرت قرار دهند این قدرت و توان را دارند و ما در انتخاب‌های گذشته حضور خانم‌ها و فعالیت‌شان، رأی و نقش‌شان را دیدیم. به نظر من یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ما همین است که متأسفانه درست تبیین نشده است.
همین اخیراً خانم ابتکار گزارشی در دولت داشتند که در بسیاری از آمارهای جهانی، آمارهای مربوط به ایران به خوبی بیان نشده است. یا تقصیر از ماست یا داخل کشور نتوانستیم درست بیان کنیم. یا آنها غرض‌ورزی کردند ولی عمدتاً شاید از طرف ما نقص باشد نتوانستیم آمار و ارقام را به خوبی معرفی کنیم.
در همین جلسه دیدیم که خانم‌هایی که نقش‌آفرین و فعالیند در صحنه‌های مختلف یا جزو شرکت‌های دانش‌بنیان هستند یا مدیر یک بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. خود شرکت‌های دانش‌بنیان خیلی به ما کمک کردند برای اینکه خانم‌ها بهتر بتوانند ظهور و بروز پیدا کنند خود این اقتصاد دیجیتال خیلی به ما کمک کرد که خانم‌ها راحت‌تر از توان و استعدادشان به خوبی استفاده کنند.
یک خانمی می‌تواند حتی در خانه باشد در هر محلی باشد و با این امکانات فضای مجازی واقعاً فعال باشد. فعال به معنی واقعی کلمه باشد. ما الان در این شرکت‌های دانش‌بنیان یا در این پردیس‌هایی که می‌رویم و بازدید می‌کنیم می‌بینیم خانم‌ها چه جور فعال هستند، دوشادوش مردها فعالیت می‌کنند.
کارخانه‌های نوآوری که است می‌بینیم که خانم‌ها دارند چه جوری فعالیت می‌کنند و نقشی که خانم‌ها داشتند و در همین داستان کرونا که واقعاً یک مشکل بزرگی برای کشور بود و برای همه دنیا بوجود آمد، کار بسیار سختی بود و شما دیدید که ما یکبار بر کرونا فائق شدیم در این کشور.
واقعاً در موج اول و دوم و مقداری در موج سوم کاملاً این بیماری و این ویروس را مهار کردیم ولی یک مرتبه یک موج چهارمی وارد شد. شما دیدید که این موج چهارم نوع ویروس جهش‌یافته که کاملاً با گذشته متفاوت بود یعنی قبلاً در یک خانواده یک نفر می‌آمد بیمارستان، الان کل خانواده با هم بیمارستان می‌آیند.
یک دفعه می‌بینید مرد، زن و فرزندان و گاهی نوه، همه اینها با هم می‌آیند یعنی اینقدر این ویروس جهش یافته، حالا اسمش انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی است. این ویروس انگلیسی را شما ببینید چه مشکلاتی برای ما درست کرد و در این موج چهارم چه فشاری بر ما وارد کرد.
این را نمی‌خواهم بگویم، به هر حال یک معضل و مشکلی است که همه دنیا با آن مواجه است آنهایی که در تبلیغات‌شان ضد ایران حرف می‌زنند. هر وقت علیه ملت و دولت و پزشکی و بهداشت و درمان ما حرف زدند به یک هفته و دو هفته نگذشت، کشوری که خودشان آنجا ساکن هستند، همانجا گرفتار شد و زبانشان قفل و بسته شد.
حالا در مبارزه با این ویروس خانم‌ها چه نقش والایی داشتند و در بیمارستان که پزشک و پرستار بودند نقش بسیار زیادی داشتند و کار بسیار سختی بود، واقعاً گاهی در برابر این همه فعالیت و فشار روحی و روانی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا، وزیر بهداشت و درمان می‌گفت در بعضی از بیمارستان‌ها وقتی تعداد فوتی‌ها زیاد می‌شود روی روحیه همه پزشک‌ها و پرستارها اثر می‌گذارد. اول این تخت، ۲ ساعت بعد آن تخت، ۴ ساعت بعد آن تخت خیلی فشار می‌آید به همه افرادی که دارند الان فعالیت می‌کنند و حالا خیلی خوشحالیم از اینکه هفته آینده تقریباً کادر درمان ما همه واکسن را می‌گیرند.
الان حدود ۵۰۰ هزار نفر واکسن را دریافت کردند و تا پایان همین هفته بیش از یک میلیون نفر واکسن را دریافت می‌کنند، همه آنهایی که در کادر درمان و در خط مقدم بودند، امروز که واکسن دریافت می‌کنند یک مقدار خودشان، خانواده خودشان یک آرامشی پیدا می‌کنند با قدرت بیشتری می‌توانند با این بیماری مبارزه کنند خدمات بهتری می‌توانند به افراد بیمار ارائه کنند. این از یک طرف، از طرف دیگر در خانه‌ها، یک مشکلی برای خانم‌ها پیش آمد، صبح بچه‌ها می‌رفتند، مدرسه، اینها یا خانه‌دار بودند، یا جایی می‌خواستند بروند، اداره‌ای، شرکتی بود که فعالیت می‌کردند.
الان هم باید بچه‌ها را نگه دارند، هم باید کار خودشان را انجام دهند. هم گاهی باید معلمی کنند. یعنی درست است از فضای مجازی بچه‌ها استفاده می‌کنند. اما در عین حال کمک پدر و مادر را می‌خواهد. پدرها معمولاً زیر این بار کمتر می‌روند مادرها همه این بار را بر دوش می‌گیرند.
در بخش کرونا می‌بینیم خانم‌ها نقش بسیار بزرگی ایفا کردند این نقش بسیار والا را در بخش آموزش کشور می‌بینید که کار بسیار بزرگی خانم‌ها، انجام می‌دهند، شماها می‌بینید در دبستان، دبیرستان و دانشگاه، هیأت‌های علمی دانشگاه‌های ما، بحمدالله خانم‌ها در بخش‌های مختلف و رده‌های مختلف حضور دارند و فعال هستند و نقش بسیار والایی دارند.
در بحث امروز دیدیم که باید در بخش توانمندسازی هنوز کار کنیم. یعنی خانم‌های ما استعدادهای فراوانی دارند در این فصل دیدید فصلی است که کار می‌کنند حتی کار کشاورزی می‌کنند و فعال هستند. یک فصلی هم که فصل کشاورزی نیست در خانه هستند و باید با کار و با صنایع دستی و فعالیت دیگر بتوانیم از خانم‌ها و از فرصت آنها استفاده کنیم و آنها بتوانند از لحاظ مالی توانمند شوند.
توانمندسازی مالی تنها مسأله پول نیست. کسی که یک مهارتی دارد و کاری را انجام می‌دهد خودش هم از لحاظ روحی و روانی لذت می‌برد. خود بیکاری و در خانه ماندن کسالت‌آور است و فشار روحی به آدم وارد می‌کند.
الحمدالله امروز می‌بینیم که هم معاونت زنان و خانواده و هم بخش‌های دیگر وزارتخانه‌های مختلف، کار ارزشمندی در این ۷، ۸ سال انجام دادند. ان‌شاء الله دولت بعدی هم همین راه و مسیر را ادامه خواهد داد و خیلی برای ما افتخارآمیز است که خانم‌ها در بخش مدیریت هم حضور پیدا کردند.
قبلاً خانم‌ها در بخش علم و دانش بود واقعاً در دبیرستان، دانشگاه، می‌دیدیم در کنکور خانم‌ها یا ۵۰ درصد بودند یا ۵۵ درصد قبولی بودند در بعضی از رشته‌ها ۶۰ درصد. اما در بخش مدیریت، یک مقدار سطح پایین‌تر بود می‌بایست یک مقدار جبران شود.
این آماری که اعلام شد که آغاز دولت مدیرهای میانی و مدیرهای بالا در کشور ما درصدشان از خانم‌ها خیلی زیاد نبود. ۵ درصد خانم‌ها بودند، بقیه مردها بودند. این به تدریج بالا رفته، پایان دولت این ۵ درصد شده ۱۲ الی ۱۳ درصد امروز این رقم بالاتر رفته است. هدف ما ۳۰ درصد بود گفتیم کاری کنیم در این دولت تا پایان دولت از ۵ درصد به ۳۰ درصد برسد این کار آسانی نیست کار بسیار سخت و مشکلی است. اما بحمدالله نزدیک شدیم به آن ۳۰ درصد، الان ۲۶ درصد رسیدیم امیدواریم یک مقدار دیگر، در این ۳ ماه تلاش کنیم این رقم بالاتر برود.
اینکه هدف ۳۰ درصد بوده و پایان دولت بتوانیم ۳۷ درصد برسیم قابل قبول است. به هر حال تلاش خوبی انجام گرفته که امروز می‌بینیم در استانداری‌ها و فرمانداری، برخی از فرمانداران خود خانم‌ها هستند معاونین استاندارها، بخشدارها هستند. در بخش‌های مختلف هستند مشاورین و معاونین هستند و خوب تلاش می‌کنند و هر جایی خانم‌ها وظیفه‌ای را به عهده گرفتند در برخی از موارد بهتر از مردان و در برخی از موارد هم‌پای آنها بودند. حالا اگر یک مقداری پایین‌تر باشد، به هر حال فرصت نبوده است. الان فرصت باز شده و از این فرصت باید استفاده کنیم و بهره‌برداری کنیم.
خیلی خوشحال شدم که در بخش‌های مختلف خانم‌ها فعال هستند حتی در تاب‌آوری اجتماعی جامعه خانم‌ها حضور دارند و فعالیت می‌کنند، در آموزش در اینکه برخی افرادی که حالا تحصیل می‌کنند بتوانند در یک رشته‌ای مهارت پیدا کنند دیدیم این کار مهارت آموزی انجام می‌گیرد برای من بسیار خوشحال‌کننده بود.
خواهش می‌کنم همه مواردی که در این جمع ما و درخواست‌هایی که خانم‌ها داشتند برای اینکه دولت آنها را بیشتر یاری کند. حتماً این کار دنبال شود و انجام بگیرد و موارد دیگری که این معاونت مطلع است و به ما می‌گوید در حد توانمان انجام می‌دهیم.
حالا در ۱۰۰ روز اول در دولت یازدهم افتخاراتی داشتیم البته این ۱۰۰ روز را تا آخرش هم نفهمیدند که ما چه می‌گوئیم. می‌گویند فلانی گفته من می‌خواهم همه کارها در ۱۰۰ روز درست کنم. نه. گفتم یک برنامه ۱۰۰ روزه داریم و یک برنامه ۴ ساله داریم. هم در این دولت و هم در آن دولت.
ان‌شاء الله امیدواریم یک برنامه ۱۰۰ روزه پایانی هم داشته باشیم از هفته آینده یا اواخر این هفته، صد روز پایانی ما شروع می‌شود ان‌شاء الله بتوانیم در ۱۰۰ روز پایانی هم قدم‌هایی را برداریم برای خدمت به این مردم، همه ما زن و مرد در کنار همدیگر و ان‌شاء الله امیدواریم مردم در انتخابات حضور پیدا کنند و با یک انتخابات شکوهمند ان‌شاء الله دولت بعدی هم بتواند وظایف را دنبال کند و کارمان را انجام دهیم.
انتهای پیام/
 استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی همواره مورد تاکید دولت است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار