رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

اشغال تخت های بستری کرونایی زنجان به بالای ۸۰۰ نفر رسید

1400/01/28 - 17:30 - کد خبر: 41129 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر میزان اشغال تخت‌های بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در استان به بالای ۸۰۰ نفر رسیده است و احتمال افزایش این تعداد طی هفته های آینده وجود دارد.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش شامگاه جمعه درنشست با خبرنگاران استان با تشریح آخرین وضعیت کرونایی استان افزود: دید و بازدیدها، مسافرت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتایج خود را در هفته پیش رو نشان خواهد داد و انتظار بر این است که در این هفته با شدت بیشتر بیماری مواجه شویم.
وی با بیان اینکه اگر میزان بستری‌ها افرایش یابد، تخت‌های بیشتری باید به این امر اختصاص یابد، اضافه کرد: در این راستا، باید بیماریابی، رهگیری و جداسازی بیماران و خانواده‌های آنها انجام، افرادی که با این بیماران ارتباط داشته اند شناسایی شوند و آزمایش‌های متعددی انجام شود که این کارها هم اکنون به شدت درحال انجام است.
این مسوول در پاسخ به سوالی در خصوص رنگ‌بندی جدید شهرهای کرونایی ادامه داد: منظور از رنگ سیاه کرونایی  وضعیت قرمز بوده، اما شاخص آمار ابتلا و بستری بیش از قرمز را شامل می شود و این در حالی است که رنگ بیشتر شهرهای کشور بالاتر از قرمز شده که در این خصوص محدودیت‌های جدیدی اعلام نشده است و هرگونه تغییر در رنگ‌بندی، از طریق ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کرونا علاوه بر کشور در این استان نیز در حال اوج‌گیری و افزایش است، اظهار داشت: طبیعی است اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مشکلات جدی به ویژه در بستری‌های بیماران رخ خواهد داد که در این خصوص تدابیری برای مدیریت بهتر اندیشیده شده است.
قزلباش افزود: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان علاوه بر بیمارستانهای دانشگاهی از ظرفیت بیمارستانهای غیردانشگاهی نیز استفاده کرده و نسبت به راه اندازی مراکز درمان موقت بیماران سرپایی و بستری نیز مبادت کرده است.
وی از هم استانی ها خواست با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و در صورت مشاهده علائم مشکوک به مراکز سرپایی  تعیین شده مراجعه کنند تااز بستری بیشتر بیماران در بیمارستان ها جلوگیری شود.
گفتنی است بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۲۴۷ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که پنج مورد فوتی روز گذشته استان را شامل می‌شود.
انتهای پیام/
اشغال تخت های بستری کرونایی زنجان به بالای ۸۰۰ نفر رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار