فرماندار شهرستان خبر داد:

آمادگی کامل اسکو برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

1400/01/28 - 14:29 - کد خبر: 41107 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: تمام توان و امکانات شهرستان را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی به‌کار خواهیم گرفت.

به گزارش نصر، بابک رضی منش  در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان اسکو اظهار کرد: انتخابات یک پروژه ملی و مهم ترین رویداد سیاسی سال است که آمادگی های لازم از نظر اجرایی با استقرار هیات اجرایی و پیش بینی تمامی ساز و کارهای لازم در سطح شهرستان فراهم شده است.
وی، سلامت، امنیت و رقابت را سه شاخص مهم انتخابات در گفتمان رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: بُعد دیگر انتخابات مشارکت است که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در این خصوص 
به صورت مداوم تاکید دارند و ما نیز وظیفه خود می دانیم که مقتضیات و شرایط این حضور پرشور مردمی را در فرمانداری و دیگر نهادها فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی در شهرستان، حق حمایت و یا تخریب نامزدهای انتخابات را ندارد و بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه های دولتی، نیمه دولتی و عمومی در راستای تبلیغات داوطلبان ممنوع بوده و در صورت مشاهده بر اساس قانون قاطعانه برخورد خواهد شد.
فرماندار شهرستان اسکو در خصوص دخالت شهرداران در امور مربوط به انتخابات شوراها نیز هشدار داد و افزود: شهرداران اسکو، سهند و ایلخچی و معاونین این مجموعه حق دخالت در امور مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر را ندارند و هرگونه تبعات ناشی از دخالت مدیران و شهرداران در امور انتخابات متوجه خود آنان است.
وی متذکر شد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید تا زمان فرا رسیدن موعد قانونی، از تبلیغ در فضاهای مجازی و حقیقی خودداری کنند. چرا که رفتار و اقدامات داوطلبان به صورت ویژه رصد شده و در صورت انجام هرگونه اقدامی که شائبه‌ی تبلیغات زود هنگام داشته باشد، متخلفان به شعبات ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفاتی انتخاباتی شهرستان معرفی خواهند شد.
رضی منش اضافه کرد: هرگونه دخالت اعضای شوراهای اسلامی شهر در امور اجرایی خلاف قانون است و حضور اعضای شورای اسلامی شهر در برخی مناطق و موقعیت ها و پروژه های عمرانی در اذهان عمومی به منزله دخالت در امور اجرایی و انجام اقدامات تبلیغاتی خواهد بود.
وی، از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان  در هیات اجرایی این شهرستان خبر داد و افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی شهرستان با رویکرد بیطرفی و قانونمداری و بر اساس مرّ قانون صورت گرفته است.
فرماندار اسکو با بیان اینکه بیطرفی و قانونمداری اصلی ترین راهبرد برای تضمین سلامت انتخابات است، تاکید کرد: برای اجرایی نمودن این مهم برنامه ریزی و سازو کارهای دقیق پیش بینی شده و زمینه برای برگزاری انتخاباتی سالم در سطح شهرستان فراهم است‌.
به گزارش ایسنا، وی در پایان  با اشاره به ثبت نام ۱۶۱ نفر داوطلب در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و کسب جایگاه دوم استانی از حیث میزان ثبت نام کننده اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده زمینه‌ی رقابت نامزدها و ایجاد شور انتخاباتی در شهرستان و زمینه مشارکت حداکثری فراهم گردد.
انتهای پیام/
آمادگی کامل اسکو برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار