مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان شمال غرب کشور خبرداد:

ساخت بزرگترین پروژه بازآفرینی در تبریز با مشارکت بنیاد بتن آذرآبادگان

1400/01/26 - 15:55 - کد خبر: 41010 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمال غرب کشور گفت: بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در سطح کشور را با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مسکن در شمال غرب کشورو بنیاد بتن انجام خواهد شد، ساخت این پروژه توسط بنیاد بتن به صورت بزرگترین پروژه بازآفرینی در سطح کشور است، این پروژه مسکن به نام آیمان در حکم آباد تبریز ساخته خواهد شد.

به گزارش نصر،" علی فولادی" درنشست خبری به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه) با اشاره به فلسفه وجودی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۵۸ با فرمان تاریخی امام(ره) در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به ساخت و ساز برای اقشار و مناطق محروم تأسیس یافت.
وی ادامه داد: حساب ۱۰۰ امام در آن زمان به صورت هیئت امنایی تشکیل یافت و تا امروز بنیاد مسکن در تمامی حوادث زلزله و سیل و کمک به محرومین به نیکی عمل کرده است.
فولادی اضافه کرد: اجرای طرح‌های هادی روستاها تامین مصالح مناسب و با استاندارد جزو وظایف این نهاد است.


 
وی با اشاره به آمار واحد هایی که در اختیار اقشار محروم گذاشته شده است افزود: نزدیک ۶ میلیون واحد مسکونی در اختیار محرومین قرار داده شده است.
مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان شمال غرب کشور گفت: بنیاد بتن با ۱۱ شرکت در منطقه شمالغرب با ۸ کارخانه مصالح ساختمانی فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد:عمده بازسازی بنیاد مسکن در زلزله، سیل و ویرانی هایی است که در کشور رخ داده بود.
وی با اشاره به آخرین زلزله ای که در کشور و در کرمانشاه رخ داده بود گفت: نزدیک  ۱۰۰ هزار تن آهن آلات در زلزله کرمانشاه استفاده شد و تمامی مصالح استفاده شده برای بازسازی ویرانی ها از مصالح با کیفیت و استاندارد صورت گرفت.
فولادی اظهار کرد: سامانه آنلاین بازسازی باعث شد تا ساخت و سازها در کرمانشاه به صورت مدیریت یافته و منظم صورت بگیرد.
وی ضمن تشریح برنامه های سال 1400 گفت: میانگین کشوری بازسازی امسال مساکن روستایی در استان ما بیش از ۵۰ درصد است، دراین راستا درکل کشور برای سال 1400 برنامه 500 هزار واحد مسکونی در کل کشور در قالب‌های مختلف ساخته خواهد شد، بنیاد بتن آذرآبادگان 1800 میلیون تن مصالح تولید و عرضه کرده است که ارزش تقریبی آن ۲ هزار میلیارد تومان است، نوآوری و تکنولوژی یکی از مولفه‌های اصلی شرکت بنیاد بتن در استان ما است، این مرکز با حضور معاون وزیر فعالیت خود را شروع کرد و عمده ترین بخش در این مرکز برای جوانان صاحب ایده و خلاق است.


 
وی در این رابطه اضافه کرد: در این مرکز ایده‌ها را از صفر تا صد حمایت و تا مرحله تجارت سازی و عرضه و فروش در کنارشان خواهیم بود، معرفی ایده و خلاقیت ها از طریق پارک علم و فناوری و یا هر طریقی که به دست ما برسد مورد حمایت خواهند بود.
فولادی با اشاره به سامانه مجازی بنیاد بتن آذرآبادگان گفت: تمامی مصالح و خدمات لازم در این صنعت به صورت تجمعی در این سامانه با عنوان سامانه "بنا بن" در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان شمال غرب کشور گفت: تمام تلاشمان این است که به صورت علمی در تولید و عرضه مصالح تاثیر گذار باشیم چرا که بزرگترین آسیب واحدها به کیفیت مصالح برمی‌گردد و باید ساخت و ساز محکم و اصولی با مصالحی با کیفیت ساخته شود.
وی تاکید کرد: باید فعالیت‌های غیر تخصصی در این زمینه متوقف شود، نظام مهندسی نیز در این زمینه از تولید و به کارگیری مصالح غیر استاندارد را جلوگیری کند.
فولادی تصریح کرد: کشور ما در گسل های مختلف زلزله‌زده است و نباید در مساله و مقررات ساختمانی عدول کنیم، انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی در این موضوع با اهمیت بالا برخورد کنند.
وی با اشاره به بازسازی در خارج از کشور گفت: در حوزه بازسازی خارج از کشور در قره باغ در تولید و عرضه مصالح با کیفیت نقش‌آفرینی خواهیم داشت.
وی خبر داد: تولید بتن های خاص Rcc و Rss با مقاومت بالا در تمام ساخت و سازها با مجوز نظام مهندسی استفاده خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان شمال غرب کشور گفت: این مجموعه به دنبال ارائه خدمت است و تمام دغدغه این مجموعه کیفیت و مصالح ساخت است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با زلزله ای که سال91 در ورزقان و اهر رخ داد، گفت: در زلزله اهر ورزقان حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته و ۶۰ درصد واحدهای روستایی نوسازی شد.
وی اضافه کرد: در استان ما و طی چند سال آینده کل واحد های روستایی نوسازی خواهد شد که لازمه این امرمراجعه روستائیان به بنیاد است، تسهیلات با ساز و کار متفاوت و سهل تر از همیشه  به روستائیان برای نوسازی مسکن با نظارت بنیاد و مصالح استفاده شده عمدتاً دوستدار محیط زیست خواهد بود.
وی در رابطه با کارآفرینی گفت: پیچیدگی نظام اداری در بنیاد مسکن حاکم نیست برنامه ما در حوزه کارآفرینی و اشتغال توسعه ساخت و ساز ها، نصب و راه اندازی کارخانه تمام اتوماتیک، ساخت ساختمان های هایتک و حمایت از ایده ها و خلاقیت ها را در برنامه کارآفرینی داریم.
فولادی خبر داد: بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در سطح کشور را با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مسکن در شمال غرب کشورو بنیاد بتن انجام خواهد شد، ساخت این پروژه توسط بنیاد بتن به صورت بزرگترین پروژه بازآفرینی در سطح کشور است، این پروژه مسکن به نام آیمان در حکم آباد تبریز ساخته خواهد شد.
انتهای پیام/
ساخت بزرگترین پروژه بازآفرینی در تبریز با مشارکت بنیاد بتن آذرآبادگان محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار