اختصاصی نصر/

اهدای اعضای مادرم؛ آرامم کرد / گفت و گو با دختر بانویی که به دیگران حیات بخشید

1400/01/26 - 16:54 - کد خبر: 41008 نسخه چاپی

نصر: ۱۰ روز پیش، بانوی ۴۱ ساله تبریزی، در اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی می شود و با رضایت خانواده اش، اعضای وی برای بیماران نیازمند اهدا می شود.

به گزارش نصر، کبد این بیمار مرگ مغزی را یک زن ۴۰ ساله تبریزی که در صف پیوند کبد بود دریافت می کند و یکی از کلیه‌ها نیز به مرد ۵۱ ساله در بیمارستان امام رضا (ع) پیوند زده می شود و همچنین قلب این بانوی مرگ مغزی شده نیز برای استفاده از دریچه‌های قلبی به تهران ارسال می شود.

برای بازگشت مادرمان به زندگی خیلی دعا کردیم
دختر این بانوی مرگ مغزی شده در گفت و گو با خبرنگار نصر به جزئیات فوت مادرش اشاره می کند و می گوید: فقط هشت روز از سال جدید گذشته بود که سکته مادرمان، سال نو را به کاممان تلخ کرد.
سریع وی را به بیمارستان امام رضا(ع) رساندیم. ۹ روز تمام در بیمارستان بستری بود. در این ۹ روز دست به دعا بودیم که مادرمان دوباره به زندگی بازگردد.
وی ادامه می دهد: یک سال پیش پدرمان برای همیشه تنهایمان گذاشته بود و این بار دیگر نمی خواستیم مادرمان را نیز از دست بدهیم. شب و روز برای بهبودی اش دعا می کردیم. اما وقتی مادرمان را به ICU منتقل و پزشکان نیز مرگ مغزی اش را صددرصد تایید کردند؛ فهمیدیم که دیگر راه بازگشتی برایش نمانده و قرار است مادرمان را نیز برای همیشه از دست بدهیم.

اهدای اعضای مادرم برای آرامش وی
وی با صدایی بغض آلود ادامه می دهد: وقتی از بازگشت دوباره مادرمان به زندگی ناامید شدیم، تصمیم گرفتیم از طریق اهدای اعضای بدنش، حداقل زندگی کسانی را که نیازمند اهدای عضو هستند نجات دهیم؛ تا شاید این گونه موجبات آرامش هرچه بیشتر وی را در آن دنیا فراهم کنیم. از این که به اهدای اعضای مادرم رضایت داده ام، حس بسیار خوبی دارم و احساس آرامش می کنم.

مشتاقم دریافت کنندگان اعضای مادرم را بشناسم
وی اما از اشتیاق خود برای دیدن کسانی که اعضای مادرش را دریافت کرده اند، می گوید و می افزاید: کبد و کلیه و همچنین دریچه های قلب مادرم برای افرادی که نیازمند پیوند اعضای مذکور بودند، اهدا شد؛ اما هیچ اطلاعاتی در مورد دریافت کنندگان این اعضا ندارم؛ ولی خیلی دوست دارم آنان را بشناسم تا بدانم اعضای بدن مادرم به چه کسانی زندگی بخشیده است.

این گزارش می افزاید، طبق آمار روزانه تعداد هفت یا هشت جوان و هر دو تا سه ساعت یک نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می کنند.
انتهای پیام/
اهدای اعضای مادرم؛ آرامم کرد / گفت و گو با دختر بانویی که به دیگران حیات بخشید فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار