خبر/

۹۸ اخطاریه در بافت فرهنگی تاریخی تبریز صادر شد

1400/01/26 - 12:06 - کد خبر: 40980 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته تعداد ۹۸ مورد اخطاریه به دلیل تخلفات ساختمانی در بافت فرهنگی و تاریخی شهر تبریز از سوی این مجموعه صادر شد.

به گزارش نصر، سرهنگ کاظم داداشی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته در مجموع تعداد ۲ هزار و ۲۳۰ مورد بازدید نظارتی توسط یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان از بافت فرهنگی و تاریخی کلان‌شهر تبریز انجام شد، افزود: در همین راستا تعداد ۲۱۸ مورد بررسی و انطباق در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی در بافت مزبور، پیگیری اخطاریه‌های صادر شده و پیگیری اقدامات قضایی انجام شده است.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از میراث‌ فرهنگی در جوامع، اظهار داشت: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، تمام آحاد مردم باید در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره کل میراث فرهنگی استان باشند.
داداشی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و ارزش بافت تاریخی شهر تبریز و لزوم حفاظت هر چه بهتر از این بافت تاریخی، یگان حفاظت میراث فرهنگی به ‌صورت مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که به ‌صورت پایشی و گزارش مردمی شناسایی شده‌اند، از طریق مراجع قانونی برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: بنا بر همین رسالت طی سال گذشته با اهتمام ویژه ای بازدید از محور بافت، آثار و بناها و حریم بافت تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان صورت گرفته است.
داداشی گفت: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی طی سال گذشته به‌ صورت جدی ضمن جلوگیری از اقدامات غیرمجاز پیرامون مواریث تاریخی با متخلفان جدی برخورد کرده است. 
وی گفت: سال گذشته تعداد ۳۴۵ مورد اقدامات قضایی در مباحثی چون اقدامات حقوقی، طرح شکایت در بافت، اخذ دستور قضایی، اخذ دستور توقف اولیه عملیات، ممانعت‌های اولیه جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز، تشکیل پرونده ها و رسیدگی به پرونده‌های مختومه و منتج به نتیجه، انجام شد.
انتهای پیام/
۹۸ اخطاریه در بافت فرهنگی تاریخی تبریز صادر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار