مدیر عامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی:

90 درصد نابینایان آذربایجان شرقی بیکار هستند/ محیط شهری تبریز برای نابینایان مناسب سازی نشده است

1398/07/21 - 10:19 - کد خبر: 4098 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی گفت: 90 درصد نابینایان آذربایجان شرقی بیکار هستند.

به گزارش نصر، فرهاد عبدوی که در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز سخن می گفت ؛ با بیان اینکه جمعیت نابینایان و کم بینا در آذربایجان شرقی معادل هشت هزار و ۴۶۳ نفر است، گفت: متاسفانه دو هزار و ۹۲۱ از این تعداد بیکار، ۹۳۰ نفر از کار افتاده هستند و تنها ۸۳۴ نفر از نابینایان دارای شغل هستند.

وی افزود: بزرگترین مسئله جامعه نابینایان بیکاری است، اگر هر مسئول تلاش کند که مشکل بیکاری یک نابینا را حل کند، در طول چند ماه این مسئله حل می شود.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که تقریبا در سطح کشور حل شده است اما در آذربایجان شرقی به آن پرداخت نشده است، صدور کارت منزلت برای نابینایان است.

مدیر عامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی همچنین به لزوم آسان سازی صدور پروانه های ساختمانی برای نابینایان اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز یکی از مواردی است که می تواتد بخشی از مشکلات این جامعه را حل کند”.

در ادامه، این مسئول جامعه نابینایان استان به شرایط نامناسب تردد در شهر برای نابینایان اشاره کرد و گفت: مسائه مناسب سازی محیط شهری برای تردد راحت تر نابینایان بسیار مهم است که به آن کم توجهی می شود.

وی خاطرنشان کرد:با کم رنگ شدن شغل پاسخگویی به تلفن توسط نابینایان به عنوان اپراتور، اکثر افراد بیکار شده اند و درخواست داریم در اداره ها این جایگاه به نابینایان اختصاص یابد.

انتهای پیام/

90 درصد نابینایان آذربایجان شرقی بیکار هستند/ محیط شهری تبریز برای نابینایان مناسب سازی نشده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار