دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز:

فعالیت‌های فرهنگی اولویت اصلی زندان‌هاست

1400/01/26 - 10:28 - کد خبر: 40965 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز گفت: فعالیت های فرهنگی اولویت و محور اصلی برنامه های اصلاحی در این مجموعه و در حوزه کاری زندان ها است.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز پنجشنبه در جلسه شورای قرآنی زندان مرکزی تبریز با اشاره به تاثیر حمایت مسئولین و قضات در ترغیب مددجویان برای شرکت در برنامه های اصلاحی، افزود: هر قدمی که در راستای توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی به ویژه برنامه های قرآنی برداشته می شود باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد و علاوه بر تشویق و امتیازدهی از طریق موسسه های حقوقی، نهادهای تشویقی نیز با استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون زندانیان و کمک های خیرین، فعالان طرح مورد تشویق مادی و معنوی قرار گیرند.
وی طرح شفاء و غدیر ۲ را طرح هایی ارزشمند و موثر دانست که به عنوان شاه کلید برنامه های اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمین اجرا می شود.
محبوب علیلو فعالیت و تلاش های ارزشمند در حوزه امور قرآنی و برنامه های فرهنگی و تربیتی را  از توفیقات الهی برشمرد و اضافه کرد: اینکه انسان بتواند در راستای نشر معارف قرآن و تعالیم دین مبین اسلام مجاهدت و تلاش کند، توفیقی الهی است که نصیب هر کس نمی شود.
وی با برشمردن آثار و برکات حاکمیت آموزه های اسلامی و قرآنی در جامعه و به ویژه زندان ها، یادآور شد: همه ما علاوه بر وظایف سازمانی و تکالیف اداری به عنوان یک مسلمان وظیفه و تکلیف دینی و انسانی نسبت به تبلیغ و اشاعه معارف قرآن و عترت داریم و باید در این جهت نیز  جدیت و اهتمام به خرج دهیم. 
محبوب علیلو با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت اجرای ویژه برنامه های قرآنی در این ماه، گفت: طرح شفاء و غدیر ۲ با بهره گیری از فضای معنوی این ماه قوت و جان بیشتری یافته و باید به صورت پررنگ ادامه یابد. 
وی با تشریح فرازهایی از سند تحول قوه قضائیه، افزود: اجرای هرچه بهتر این سند مورد نظر و تاکید مقام رهبری است و حاوی تکالیف و برنامه های خوبی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح و بازاجتماعی نمودن مجرمین است.
محبوب علیلو ادامه داد: باید طی تعامل و همکاری سازنده و تنگاتنگ قضات، همکاران حوزه نظارت بر زندان ها و مسئولین فرهنگی زندان ها به صورت ویژه این طرح ها اجرا و عملیاتی شود، به طوری که تا پایان سال بتوانیم با تلفیق طرح شفاء و غدیر و کتابخوانی با سرفصل های سند تحول در بازاجتماعی کردن مجرمین توفیقات خوبی حاصل کرده و فعالیت های قرآنی و مشارکت کنندگان در طرح را به میزان ۱۵ درصد افزایش دهیم. 
وی با اشاره به وضعیت پیش آمده ناشی از بی اخلاقی ها در جامعه و به تبع آن در زندان ها، اظهار داشت: متاسفانه درد مشترک و امروزی جوامع بشری، تنزل اخلاقی و گسترش ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری می باشد که با بروز و ظهور افسار گسیخته فضای مجازی آتش خانمان سوز آن، زمینه ارتکاب جرم و افزایش بزه در میان افراد را بیش از پیش کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با بیان آسیب های فضای مجازی، ابعاد جنگ روانی، توطئه ها و برنامه ریزی دشمن در تخطئه ارزش ها و الگو های اسلامی، گفت: تنها راه مقابله با توطئه دشمنان و صیانت از آحاد جامعه تعمیق اندیشه های الهی و انسانی و تقویت پای بندی به  مبانی دین مبین و آموزه های قرآنی و عترت در جامعه است تا از این طریق بتوانیم بسوی ارزش های اصیل اسلامی روی آورده و مبانی دینی و تقیّد مذهبی افراد به ویژه جوانان را تحکیم کنیم.
به گزارش ایرنا، مدیر زندان مرکزی تبریز نیز در این جلسه با قدردانی از حمایت های دادستان تبریز و قضات ناظر، از فعالیت های اصلاحی و تربیتی، قرآنی زندان، گفت: بر این اساس اهتمام هرچه بیشتر همکاران حوزه فرهنگی و تربیتی در جامه عمل پوشاندن به اهداف سند تحول قوه قضائیه و مصوبات شورای قرآنی جزو اولویت ها است.
حمید عباس زاده افزود: فرازهایی از مصحف شریف صحیفه سجادیه، حکمت های نهج البلاغه و احادیث معصومین (ع) توسط روحانیون شاغل در طول ماه مبارک رمضان بین زندانیان و سربازان تبین و تشریح خواهد شد تا بتوانیم با استخراج مفاهیم و آموزه های دینی از قرآن و سیره اهل بیت با بهره گیری از شیوه های جذاب، مددجویان را به سوی برنامه های دینی و قرآنی از جمله مشارکت در طرح شفا سوق دهیم. 
انتهای پیام/
فعالیت‌های فرهنگی اولویت اصلی زندان‌هاست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار