امام جمعه تبریز:

مساجد باید رونق گذشته را باز یابد

1400/01/26 - 09:36 - کد خبر: 40956 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مساجد باید رونق دهه‌های قبلی و نقش محوری خود در زندگی مردم را باز یابد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان، افزود: در حال حاضر در کشور و استان هیچ کمبودی از لحاظ تعداد مساجد نداریم بلکه آنچه که باید امروز به دنبال آن بود، رونق گیری دوباره مساجد در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.
وی با اشاره به ضرورت توجه و داشتن برنامه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، اظهار کرد: ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمنان نیازمند یک حرکت جهادی است که در این مسیر باید تمامی ارگان ها و نهادهای فرهنگی وارد عرصه شوند.
آل هاشم ادامه داد: تلاش‌ها، ایثار و فداکاری مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سال های گذشته جای تقدیر و تشکر دارد و امروز لزوم فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار بیش از پیش احساس می شود.
وی با تأکید بر اینکه باید به سمت کارهای فرهنگی اثرگذار حرکت کنیم، یادآور شد: در شرایط کنونی تبلیغات سنتی دینی جوابگوی جامعه نیست و باید به سمت تبلیغات به روز، مدرن و استفاده از ابزارهای مختلف برای نوآوری حرکت کرد.
آل هاشم اضافه کرد: امروز فضای مجازی هم یک تهدید و هم یک فرصت به شمار می‌رود و ما باید تلاش کنیم تا تهدیدهای موجود در این فضای وسیع را به فرصت تبدیل کنیم.
آل هاشم ادامه داد: باید از فرصت و امکان عظیم هیأت های عزاداری غافل نشویم چرا که این هیات ها یک فرصت بزرگ برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی به شمار می‌روند.
وی بهره مندی از هنرمندان و شعرا در مناسبت‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شعرا با اشعار حماسی خود می‌توانند در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و در کنار آن تولید و انتشار فیلم‌های کوتاه همراه با توضیحات لازم کارشناسان مذهبی نیز می‌تواند در جذب مخاطب و استفاده از ابزار هنر اثرگذار باشد.
انتهای پیام/
مساجد باید رونق گذشته را باز یابد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار