عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مهمترین چالش کشور مشکل مدیریت است/ فرهنگ روح تمدن جوامع

1397/12/16 - 15:02 - کد خبر: 409 نسخه چاپی

نصر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهمترین چالش کشور مشکل مدیریت است.

به گزارش  نصر به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل صبح امروز سه شنبه در همایش ملی انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت ها و چالش ها گفت: تبریز شهر مردان با ایمان و پر تلاش و مبارزان، ادیبان و صنعتگران و بازرگانان است. موقعی که در دوران دانش نقشه ایران را نگاه می‌کردیم، به ما گفتند آذربایجان سر ایران است.

وی ادامه داد: امروز نیز تصدیق میکنیم که در سر ایران، عقل زیادی نهفته است. آذربایجان نه فقط در مقابل هجوم بیگانه از خود دفاع کرده بلکه از کل ایران دفاع کرده است.

حداد عادل افزود: چه کسی می‌تواند دلاوری های ستارخان و باقرخان و یا قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز را نادیده بگیرد؟ تبریز با این سابقه باید هم در نخستین روزهای دهه پنجم انقلاب پیشگام باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از فرصت های این انقلاب این است که ملت می داند چه می خواهد و و چه می گوید. رهبر انقلاب هدف نهایی ما را دست یافتن به تمدن انقلاب معرفی کرده اند.

وی افزود: این تمدن می تواند به همه چیز شکل و جهت بدهد. امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند اما تمدن اسلامی زنده و بالنده وجود ندارد.

حدادعادل ابراز داشت: نگاه مستشرقان غربی به تمدن اسلامی، نگاه تاریخی است و در موزه ها به دنبال آن می‌گردند. اگر نگاه غرب به تمدن اسلامی واقعی بود، مردم مظلوم بوسنی به قتل نمی رسیدند.

وی گفت: اگر تمدن اسلامی زنده بود، ترامپ بازهم جرأت می‌کرد قبله مسلمانان را که کعبه در آنجا است گاو شیرده خطاب می‌کرد؟ باید تمدن اسلامی به وجود بیاید تا خیلی موضوعات در ذیل آن محقق شود.   با تفکر سکولار جدایی دین از سیاست هرگز تمدن اسلامی به وجود نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه هر تمدن بزرگ بر اساس یک فرهنگ نیرومند شکل می‌گیرد، گفت: فرهنگ، روح تمدن است که به آن جان می‌بخشد. این فرهنگ اسلامی به ما امکان می‌دهد تا آرزوهای بزرگ نظیر تمدن اسلامی را در سر بپرورانیم.

وی گفت: پیام رهبری در بیانیه گام دوم، بزرگترین راهنمایی و مسیر برای رسیدن به تمدن اسلامی است. نباید «استقلال» و « ازادی » را دست کم گرفت. ما به جهت شرایط سنی خوب می‌دانیم عدم وجود آزادی و استقلال یعنی چه. این فقط ایران است که چهل سال برای ایران در داخل کشور تصمیم می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم خطاب به جوانان و دانشجویان است، گفت: زیردریایی ساخت ایران بعد از ۱۰ سال کارگروهی جوانان و دانشجویان، توسط رییس جمهور افتتاح شد. پرتاب ماهواره، ساخت سکوهای نفتی ظرف دو ساعت، ساخت پالایشگاه قادر به صدور بنزین به دست مهندسان جوان سپاه، پیشرفت های پزشکی، صنایع دفاعی و موشکی از پیشرفت های ایران اسلامی است.

وی گفت: مسئله اول ما پول و امکانات نیست و می‌توانیم با مدیریت قوی بر این مشکلات غلبه کنیم. مشکل بعدی کشور، مشکل اعتقادی است که دشمن ذهن و دل پاک جوانان را نشانه گرفته‌است.

انتهای پیام/

مهمترین چالش کشور مشکل مدیریت است/ فرهنگ روح تمدن جوامع نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار