سرپرست اداره کل ICT آذربایجان شرقی خبر داد:

بانک اطلاعات وضعیت ارتباطی دو هزار و 20 روستای آذربایجان شرقی بروزرسانی شد

1398/07/20 - 16:51 - کد خبر: 4086 نسخه چاپی

بانک اطلاعات وضعیت ارتباطی دو هزار و 20 روستای آذربایجان شرقی بروزرسانی شد

به گزارش نصر، مهدی خرامش با اشاره به اهداف اجرای طرح پایش وضعیت ارتباطی روستاها گفت: این طرح با هدف بررسی وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات روستاهای کشور و برنامه†ریزی برای بهبود وضعیت مناطق محروم و کم†برخوردار و همچنین در راستای کاهش شکاف دیجیتالی مناطق روستایی با مناطق شهری و ایجاد دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و ایران هوشمند در استان آذربایجان شرقی، به اجرا رسید.

وی بررسی میزان پوشش تلفن همراه و اینترنت در نقاط گردشگری و مدارس روستایی استان را از دیگر اهداف طرح پایش وضعیت ارتباطی روستا برشمرد.

خرامش با تاکید بر اهمیت این طرح و اطلاعات بدست آمده از آن تصریح کرد: در این پایش†ها، بانک اطلاعاتی مستندی از وضعیت روستاهای استان و استفاده†کنندگان از شبکه ملی اطلاعات بدست آمد که با استفاده از آن، برنامه†ریزی مدونی برای بهبود ارتباطات در مناطق روستایی انجام می†شود.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی افزود: کوهستانی و صعب العبور بودن راه های ارتباطی برخی از روستاهای استان، کار ثبت اطلاعات ارتباطی در برخی از نقاط را با مشکل روبرو می کرد که خوشبختانه طرح پایش وضعیت ارتباطی با همیاری موثر و تلاش همکاران اداره کل تنظیم مقررات منطقه آذر، اداره کل ارتباطات زیرساخت استان و شرکت مخابرات منطقه طبق زمانبندی انجام شده، به اتمام رسید.

سرپرست اداره کل ICT استان با بیان اهمیت صحیح و دقیق بودن اطلاعات به دست آمده اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه ریزی برای توسعه ارتباطات در نقاط روستایی استان با استفاده از این اطلاعات صورت می گیرد، تمام اطلاعات اعم از میزان پوشش تلفن همراه، اینترنت همراه، ADSL، تلفن ثابت و سایر موارد با بیش ترین دقت استخراج شده است.

وی با بیان جزئیات انجام طرح پایش روستاهای استان افزود: در این طرح سه هزارو 224 خودرو ساعت و 9هزارو 672 نفر ساعت در انجام پایش و تست ها، هزارو 347 نفر ساعت در تحلیل لاگ فایل ها و هزارو 879 نفر ساعت در هماهنگی برنامه و پشتیبانی و تعیین مسیر روستاها همکاری داشتند.

خرامش با اشاره به اطلاع رسانی های انجام شده در خلال اجرای این طرح گفت: اطلاع رسانی به فرمانداران شهرستان ها و هزارو 800 دهیار از طریق سامانه پیامکی اداره کل ICT استان در طول اجرای پروژه انجام شد.

وی افزود: همچنین 20 جلسه به منظور هماهنگی و انجام هرچه بهتر پروژه در طول اجرای آن برگزار شده است.

مهدی خرامش در پایان از همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیر کل و همکاران اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر، مدیر و همکاران اداره ارتباطات زیرساخت استان، مدیر و همکاران شرکت مخابرات منطقه، فرمانداران، بخشداران و مدیران اپراتورها تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

بانک اطلاعات وضعیت ارتباطی دو هزار و 20 روستای آذربایجان شرقی بروزرسانی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار