مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶.۷ درصد از مراکز درمانی بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی

1400/01/23 - 20:58 - کد خبر: 40794 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و استقبال خوب از این طرح در سطح کشور و استان، اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد بخش خصوصی در کشور و ۹۶.۷ درصد نیز در استان، طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می کنند.

به گزارش نصر، وحید مجیدی روز دوشنبه در جلسه‌ی شورای اطلاع رسانی این اداره کل اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال برای حدود چهار هزار و ۱۷ بیمار خاص در استان هزینه شده است.
وی بیان اینکه در حال حاضر یک هزار پزشک در مطب خصوصی نسخه‌ی الکترونیکی صادر می کنند، افزود: بیمه سلامت مشوق هایی مبنی بر پرداخت بیشتر حق نسخ به پزشکانی که از این طرح استفاده می کنند، در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: مشکلات فنی نسخه نویسی الکترونیکی تا حدود زیادی رفع شده است و تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی از بهمن ماه اجرای این طرح را شروع کرده اند و در حدود ۷۰۰ مرکز دانشگاهی نسخه پیچی به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: از توقف آزمون وسع به خاطر شرایط کرونایی خبر داد و گفت: بیمه سلامت هزینه داروهایی را که به تایید ستاد ملی کرونا رسیده است، پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد: براساس سیاست های کلی، چاپ دفترچه‌ی کاغذی به تدریج حذف می شود و از ماه آینده دفترچه ها به صورت سیستمی تمدید خواهد شد و از مرداد ماه هیچ نسخه‌ی کاغذی حتی در درمانگاه ها پذیرش نمی شود.
مجیدی در پایان در خصوص پرداختی های سازمان به موسسه های طرف قرارداد نیز اظهار کرد: هیچ بدهی از سال های گذشته به موسسه ها نداریم و تمامی مطالبات بهمن ماه پرداخت شده و مطالبات اسفند نیز به زودی پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/
 اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶.۷ درصد از مراکز درمانی بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار