رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

دانشگاه های آذربایجان شرقی پرچم دار حوزه های مختلف فناوری

1400/01/23 - 15:46 - کد خبر: 40781 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه های آذربایجان شرقی در حوزه فناوری های سلامت و پزشکی و چه در حوزه صنعت پرچم دار هستند و گام های قوی را برداشتند.

به گزارش نصر، اسماعیل قادری فر در آیین افتتاح شتابدهنده میزبان واحد آذربایجان شرقی و کلنگ زنی کارگاه تخصصی مرکز رشد و فناوری  در دانشگاه تبریز به صورت مجازی و ارتباط آنلاین حضور یافت و گفت: با زیرساخت های صنعتی و فناوری آذربایحان شرقی آشنا هستیم و نگاه ویژه ای به تبریز داریم.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری افزود: تا چند سال پیش جای جای خالی مشارکت بخش خصوصی با حوزه های دانش بنیان در منظومه کلان و نوآورانه تبریز خالی بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سه سال اخیر ارتباطی بین مراکز رشد و صنعت ایجاد شد که باعث شکل گیری این حلقه مفقوده شده است.
وی افزود: توسعه نوآوری استان با پرداختن به توسعه دانش بنیان ممکن است و در سه چهار سال اخیر شاهد این بودیم بخش خصوصی، بنگاه های صنعتی استان و شرکت ها آرام آرام جای خود را کنار هم پیدا می کنند.
قادری فر با بیان اینکه آذربایجان شرقی و تبریز  ظرفیت بسیار خوبی دارد و جوانان فعال این منطقه نقش بی بدیلی در  گسترش پهنه علم و فناوری دارند.
وی با بیان اینکه با افتتاح شتابدهنده میزبان، حمایت بیشتری از شرکت های دانش بنیان خواهد شد، گفت:  در حوزه فناوری های سلامت و پزشکی و چه در حوزه صنعت دانشگاه های تبریز پرچم دار هستند و گام قوی را برداشتند.
وی ادامه داد: بنابراین این افتتاح را به فال نیک می گیریم، انشالله مکمل ایجاد یک حرکت بزرگتر باشد.
راه اندازی کارخانه نوآوری آذربایجان شرقی در هفته های آتی؛
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی کارخانه نوآوری استان با حمایت دستگاه های علمی در هفته های آتی تا قبل از پایان همین دولت خبر داد و گفت: امیدوارم این قدم ها بستر ساز زیست بوم فناوری باشد و آذربایجان شرقی همانطور که در بخش صنعت زبان زد است در بخش نوآوری نیز جایگاه های بالا در سطح کشور دست یابد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: برای فعال کردن این ظرفیت ها و تقویت جریان نواوری در شهر فعال تبریز نهایت تلاش خود را می کنیم.
انتهای پیام/
 دانشگاه های آذربایجان شرقی پرچم دار حوزه های مختلف فناوری گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار