استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه یافتگی نیازمند اتکا به دانش جوانان است

1400/01/23 - 15:29 - کد خبر: 40778 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای توسعه یافتگی در شهر، استان و حتی کشور یک راه بیشتر نداریم، آن هم تبدیل دانش به ثروت و اتکا به جوانان است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در آیین کلنگ زنی کارگاه تخصصی مرکز رشو نوآوری و  افتتاح شتابدهنده میزبان واحد آذربایجان شرقی در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه سراسری تبریز ضمن بیان خاطره ای از ملاقات خود با مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران و بازدیدی که از دو شتابدهنده آواتک و سرزمین هوشمند در تهران  داشت، گفت: در ابتدا با تعجب به فضای این شتابدهنده ها نگاه می کردم، بسیار فضای جوان پسند، فعال اما در عین حال حرفه ای داشتند.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه شاهد تشکیل شتابدهنده ها در استان است، افزود: شتابدهنده نقش پررنگی در اکوسیستم فناوری و نوآوری دارند و کمک بزرگی به حوزه فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری در استان می کنند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای توسعه یافتگی در شهر،استان و کشور یک راه بیشتر نداریم، آن هم تبدیل دانش به ثروت و اتکا به جوانان است.
وی اضافه کرد: در گذشته خیلی از ارتباط دانشگاه و صنعت صحبت می کردیم، اما شاهد پارادوکس های بسیاری بودیم، این پارادوکس ها همان تفاوتی بود که بین سنت و مدرن ایجاد شده بود.
پورمحمدی افزود: صنعت بسیار تجربی برخورد می کند، اما دانشگاه با پژوهش های چندساله تحول بزرگی را ایجاد می کند، اشکال نه در سنت است نه مدرنیته،
مشکل این است که ارتباط بین این دو را نمی توانیم شکل دهیم.
وی در انتهای سخنان خود از دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای کمک هایی که به مرکز رشد و نوآوری دانشگاه کردند تشکر کرد.
انتهای پیام/
 توسعه یافتگی نیازمند اتکا به دانش جوانان است گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار