فرماندار شهرستان خبر داد

افزایش ۲۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا در اسکو

1400/01/23 - 13:37 - کد خبر: 40763 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو از افزایش ۲۵۰ درصدی مبتلایان کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش، در سی و سومین جلس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، گفت: مدیریت بیماری کرونا فقط با عزم همگانی، همکاری تنگاتنگ مردم، همت و تلاش مسئولان امکان پذیر است.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در سایه همکاری‌های صمیمانه مردم، همت و تلاش مسئولان، جزء موفق ترین شهرستان‌های استان در مدیریت کرونا در میزان بروز به نسبت جمعیت هستیم و بیشترین روزهای سفید و آبی را به ثبت رسانده‌ایم. این همکاری و همت بلند باید تا واکسینه شدن همه افراد جامعه بدون وقفه تداوم یابد.
وی با ابراز تاسف از گسترش کرونای انگلیسی در تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان، گفت: شیوع کرونای انگلیسی از یک سو و از سوی دیگر حضور روزانه ۸۰ هزار میهمانان نوروزی در ۱۳ روز فروردین، دید و بازدیدهای نوروزی عامل اصلی تغییر وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی است.
رضی منش از افزایش تعداد روزانه مبتلایان کرونایی این شهرستان به ۵۰ نفر در روز خبر داد و گفت: آمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان شهرستان نیز روند صعودی را نشان می‌دهد. متاسفانه این افزایش در بیماران سرپایی و هم‌چنین میزان فوتی‌ها نیز مشهود است، به طوری که چهار فوتی در دو هفته اخیر اتفاق افتاده که نگران کننده است‌.
وی با تاکید بر افزایش تست‌های PCR و هم‌چنین شناسایی تماس نزدیک مبتلایان و نظارت دقیق بر قرنطینه آن‌ها، ادامه داد: با تلاش‌های کادر بهداشتی شهرستان به ازای هر مبتلا، به طور متوسط ۱۵ نفر از تماس نزدیک آنان شناسایی و تست pcr گرفته می‌شود.
فرماندار اسکو اساس کار مدیریت کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود: مشاغل گروه یک و دو مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه‌های سه و چهار نیز تا تغییر وضعیت شهرستان تعطیل خواهند بود.
وی تنها راه گذر از موج چهارم را با توجه به شتاب آن نسبت به موج‌های قبلی، اهتمام و جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و اظهار کرد: تمام توان و تلاش ستاد شهرستانی کرونا مسئول سازی در بین اعضای ستاد، جلب مشارکت و همراهی مردم از طریق روش‌های اقناعی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تغییر وضعیت نارنجی در حداقل زمان ممکن است.
وی با بیان این‌که تاکنون با همکاری بسیج، شبکه بهداشت و هلال احمر در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات ارزشمندی در مقابله با بیماری انجام گرفته است، خواستار تشدید فعالیت تیم‌های نظارتی و مراقبتی این طرح ارزشمند شد.
رضی منش افزود: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و فعال کردن هر چه بیشتر این تیم‌ها شاهد کنترل و مدیریت بیماری در سطح شهرستان باشیم.
انتهای پیام/
 افزایش ۲۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا در اسکو خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار