مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

توسعه پایدار با حفظ محیط زیست امکان پذیر است

1400/01/21 - 15:02 - کد خبر: 40658 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: استراتژی ما درقبال صنایع، اصلاحی، ترمیمی و حمایت از هر گونه رونق تولیدی و صنعتی به همراه حفظ محیط زیست بوده و نباید فراموش کنیم توسعه پایدار با حفظ محیط زیست امکان پذیر است.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد در بازدید از صنایع و واحدهای صنعتی منطقه آزاد تجاری ارس گفت: حسن عباس نژاد در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های کلی محیط‌ زیست در زمینه حفظ محیط‌ زیست، اظهار کرد: جایگاه محیط ‌زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز بیست‌ساله کشور تدوین‌ شده است و رهبر معظم انقلاب در همین زمینه و در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند.
وی ادامه داد: در عصر کنونی پیشرفت اقتصادی رابطه مستقیمی با حفظ محیط زیست دارد و بایستی در تمامی فعالیتها اقتصاد محیط زیست مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سازمان حفاظت محیط‌ زیست متولی اصلی حفاظت و بهسازی محیط ‌زیست مسوول پایش و اجرای دقیق این سیاست‌ها و ارائه گزارش ادواری است.
عباس نژاد افزود: سلامت محیط‌ زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی‌شده و پایدار تضمین شود، اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت از محیط ‌زیست نشود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛ وی گفت: به منظور تحقق شعار سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" و سیاستگذاری های مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جدید از طرحهایی که موجب رشد و تحول اقتصادی و اجتماعی گردد حمایت خواهیم کرد.
انتهای پیام/
توسعه پایدار با حفظ محیط زیست امکان پذیر است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار