مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

بناب ۱۵ درصد تخم مرغ آذربایجان شرقی را تأمین می‌کند

1400/01/21 - 10:29 - کد خبر: 40612 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان بناب ۱۵ درصد تخم مرغ استان را تأمین می‌کند گفت: این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارخانجات بسته بندی تخم مرغ است.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد عصر جمعه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای دام و طیور شهرستان بناب گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در شهرستان بناب وجود دارد که بخش اعظمی از تخم مرغ استان را تأمین می‌کنند.
وی تصریح کرد: با وجود فعالیت خوب مرغداران بناب در حوزه مرغ‌های تخم گذار اما مقدار تولیدی مرغ گوشتی در این شهرستان پایین است و تنها ۳ درصد مرغ گوشتی استان را تأمین می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی سپس احداث کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان را فاقد توجیه اقتصادی عنوان کرد و گفت: کشتارگاه مرغ نیازمند حجم بالایی از آب برای امورات خود است در حالی که شهرستان بناب در حال حاضر در تنش آبی به سر می‌برد.
بهداد همچنین وجود کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان را افتخاری برای استان و منطقه برشمرد و افزود: کشتارگاه صنعتی دام بخش زیادی از گوشت استان و حتی منطقه را تأمین می‌کند که می‌بایست با گسترش فضای دامداری بخصوص ساماندهی میدان دوّاب زمینه را برای توسعه این کشتارگاه فراهم کرد.
انتهای پیام/
 بناب ۱۵ درصد تخم مرغ آذربایجان شرقی را تأمین می‌کند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار