رئیس هیات اجرایی نظارت بر انتخابات شورا در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

رد خبرهایی در خصوص صلاحیت ها در تبریز / رای گیری کاملا الکترونیکی در تبریز

1400/01/21 - 09:08 - کد خبر: 40608 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات اجرایی نظارت بر انتخابات شورا در آذربایجان شرقی گفت: قبل از اعلان فرماندار به کاندیدا هیچ گونه از این مطالب درباره رد یا تایید صلاحیت معتبر نیست و گمانه شایعه ای بیش نیست، تنها زمانی خبر مربوط به تایید یا رد معتبر است که فرماندار رسما اعلام کند.

به گزارش نصر، "عزیز جوانپور" در گفت و گویی با مخاطبان گروه تلگرامی " گفتمان روز رجال تبریز" در واکنش به اینکه برخی کاندیدا ها به صورت شفاهی خبر از تایید صلاحیت خود در هیات اجرایی می دهند، گفت: صلاحیت یا رد کاندیدا ها نهایی نشده است و مرحله اول هیات های اجرایی و مرحله دوم هیات های نظارتی است که هنوز انجام نشده است و شاید بعضی مطالب به بیرون درج شود اما هیچ کدام از این خبر ها نهایی نیستند و این به ضرر خودشان خواهد بود و نهایتا نظر نهایی را هیات نظارت شهرستان و فرماندار بصورت رسمی رد یا تایید را اعلام خواهد کرد.
وی ادامه داد: قبل از اعلان فرماندار به کاندیدا هیچ گونه از این مطالب درباره رد یا تایید صلاحیت معتبر نیست و گمانه شایعه ای بیش نیست، تنها زمانی خبر مربوط به تایید یا رد معتبر است که فرماندار رسما اعلام کند.
جوانپور در پاسخ به اینکه هیئات های نظارت شهرستانها از چه زمانی پرونده های کاندیدا ها را شروع خواهند کرد، گفت: بعد از بررسی هیات اجرایی که تا 21 فروردین خواهد بود پرونده ها به هیات نظارت جهت بررسی ارسال می شود و هیئت نظارت استان 14 روز فرصت دارد تا صلاحیت افرادی که در هیات اجرایی رد یا قبول شده اند را بررسی کند و بعد از 14 روز طی نامه ای به فرمانداران ابلاغ خواهد شد و نهایتا تایید و صلاحیت ها نهایی خواهد شد.
وی افزود: چون مرحله تایید صلاحیت در هیات اجرایی نهایی نشده است، افرادی که در هیات اجرایی تایید شده اند می تواند رد و یا برعکس شود.
جوانپور اضافه کرد: لذا این نظر هیات نظارت است که تعیین کننده است در تایید و رد صلاحیت ها که می تواند همه مجددا بررسی شود.
رییس هیات اجرایی نظارت بر انتخابات شورا در آذربایجان شرقی در رابطه با نحوه برگزاری انتخابات، گفت: فقط در شهر تبریز برگزاری انتخابات شورای شهر بصورت الکترونیکی خواهد بود و با کد کاندیدا ها ثبت الکترونیکی خواهد بود و بعد از احراز هویت رای ها بصورت الکترونیکی خواهد بود.
وی ادامه داد: صندوقی برای انداختن رای و کاغذی نخواهد بود، رای ها کاملا به شکل الکترونیکی و نهایتا شمارش بصورت الکترونیکی خواهد بود.
انتهای پیام/
رد خبرهایی در خصوص صلاحیت ها در تبریز / رای گیری کاملا الکترونیکی در تبریز محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار