واکنش نماینده تبریز به اظهارات معاون وزیر کشور/

بیگی: از شکایت وزیر کشور استقبال می کنم/ لزوم رسیدگی سریع به اتهامات سنگین رحمانی فضلی در حوادث آبان ۹۸

1400/01/19 - 13:46 - کد خبر: 40544 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در واکنش به اظهارات تند معاون پارلمانی وزیر کشور، به خبرنگار نصر گفت: اتهامات سنگینی متوجه وزیر کشور از بابت حوادث تلخ آبان ۹۸ است و من از شکایت آقای رحمانی فضلی در خصوص استقبال می کنم.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی در واکنش به اظهارات تند معاون پارلمانی وزیر کشور و متهم کردن وی به بیان مطالب خلاف واقع در صحن مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعی است که وزیر کشور سعی کند خود را از اتهامات سنگینی که از بابت حوادث تلخ آبان ۹۸ متوجه اوست، مبرا کند، اما شخص وزیر کشور متهم رویدادهای تلخ آبان ۹۸ است و قوه قضاییه کمیته مستقلی برای پیگیری این موضوع با دستور مستقیم رئیس قوه قضائیه تشکیل داده است و آقای رئیسی هم این موضوع را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ما هم به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نامه ای را خطاب به رییس قوه قضاییه با بیش از ۶۰ امضا جهت تسریع رسیدگی در پیگیری پرونده اتهامات سنگین وزیر کشور نوشتیم و منتشر کردیم و از رییس قوه قضاییه خواسته ایم به جهت پیگیری حقوق عامه، قوه قضاییه رسیدگی به این پرونده را در اولویت خود قرار داده و مردم و نمایندگان مردم را از نتیجه آگاه کند.

بیگی اظهارات معاون پارلمانی وزیر کشور را بی اساس و فاقد پشتوانه مستند دانست و گفت: خود آقایان هم از وضعیت عملکرد و پرونده خود در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون امور داخلی مجلس و همچنین در قوه قضائیه آگاه هستند، ضمن اینکه هفته گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که حوادث تلخ آبان ۹۸ می توانست کنترل شود و آن اتفاقات تلخ و خسارات های سنگین به جان و مال مردم نیافتد و همه این خسارت ها به خاطر سو مدیریت وزیر کشور پیش آمده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تأکید کرد: از شکایت آقای رحمانی فضلی استقبال می کنم و امیدوارم این شکایت صورت بگیرد تا بلکه بخاطر محاکمه بنده هم که شده بتوانیم حرف ها و مستندات کافی را در دادگاه مطرح کنیم و آقای رحمانی فضلی در دادگاه پاسخگوی اتهامات سنگین خود باشد تا روشنگری لازم از اتفاقات تلخ آبان صورت پذیرد.

بیگی افزود: متاسفانه در مجلس گذشته بخاطر قبیله گرایی سیاسی استیضاح وزیر کشور ممکن نشد و در این مجلس هم هنوز این طرح در فراموشخانه هیات رییسه مجلس خاک می خورد و رییس مجلس ترجیح داده است تا به این مسأله ورود پیدا نکند.

وی تاکید کرد: مستندات کافی و وافی از تخلفات و اتهامات سنگین وزیر کشور در سو مدیریت حوادث تلخ آبان ۹۸ وجود دارد و من به ایشان توصیه می کنم حتما شکایت خود را مطرح کند، وگرنه پسر پدرش نیست.

این نماینده مردم تبریز تاکید کرد: مجلس مستندات کامل را به دو کمیسیون امنیت ملی و امور داخلی و نیز قوه قضاییه ارایه کرده است و امیدوارم با تسریع در پیگیری این پرونده در قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور پاسخگوی قصور خود در قبال حادثه دیدگان و جانباختگان حوادث تلخ آبان باشد.

بیگی در پایان گفت: بنده در دفاع از حقوق مردم در جریان حادثه تلخ قطار تبریز به مشهد، موضوعات خصوصی سازی و ظلم هایی که دولت روحانی بر مردم روا داشته است، بارها در مقابل میز قاضی ایستاده ام و این از افتخارات دوران نمایندگی بنده است.

انتهای پیام/
بیگی: از شکایت وزیر کشور استقبال می کنم/ لزوم رسیدگی سریع به اتهامات سنگین رحمانی فضلی در حوادث آبان ۹۸ محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار