وزیر آموزش و پرورش به مقام شامخ شهدای آذربایجان غربی ادای احترام کرد

1400/01/19 - 10:00 - کد خبر: 40512 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌غربی با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت این شهرستان ادای احترام کرد.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی بعد از قرائت فاتحه بر مزار شهدای ارومیه با عطرافشانی و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در موزه دفاع مقدس ارومیه، با رشادت های رزمندگان اهل آذربایجان غربی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شد و در جریان اقدامات انجام شده در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش بامداد روز پنجشنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد این استان شد.
دیدار با امام جمعه برنامه بعدی وزیر آموزش و پرورش در ارومیه است، گفت و گو بامعلمان و دانش آموزان آذربایجان غربی در بستر شبکه شاد نیز در طی این سفر انجام می شود.
در برنامه سفر وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان غربی شرکت در شورای آموزش و پرورش و حضور در شورای معاونان و افتتاح چندین مدرسه از جمله مدرسه ۱۲ کلاسه شهید افخمی نیا در ارومیه و کلنگ زنی چند طرح آموزشی وجود دارد. 
طی سفر حاجی میرزایی به استان در روز پنجشنبه فیلم برداری سریال ۱۳ قسمتی با موضوع آموزش و پرورش و آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش آغاز می شود.
آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند این استان دارای ۲۵ هزار کلاس درس است که برای رسیدن به میانگین کشوری به بیش از پنج هزار کلاس درس دیگر نیاز دارد.
۳۷ هزار فرهنگی در این استان مسوولیت تعلیم وتربیت دانش آموز ان رابر عهده دارند؛ اغلب مدارس آن که بیش از  ۶۰ درصد را شامل می شود در مناطق روستایی واقع شده اند.
انتهای پیام/
وزیر آموزش و پرورش به مقام شامخ شهدای آذربایجان غربی ادای احترام کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار