نگرانی از کمبود تخت بیمارستانی برای بستری‌های کرونایی در سراب

1400/01/19 - 09:58 - کد خبر: 40509 نسخه چاپی

نصر: فرماندارسراب گفت: در روزهای آتی با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهیم بود و نیاز فوری به تهیه ۱۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن برای استفاده بیماران بستری در منزل و خارج از مراکز درمانی داریم.

به گزارش نصر، حسن یحیوی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: شهرستان سراب از چهارم فروردین ماه از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت قرمز و برگزاری مراسم عروسی بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در این منطقه است.
وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های شغلی ۲،۳ و ۴ در این شهرستان ممنوع است، گفت: در این راستا تاکنون بیش از ۱۵۰ واحد متخلف پلمب شده و ۷۵ نفر از برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا به مراجع قضایی معرفی شده اند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب نیز با بیان اینکه ۹۵ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های کرونایی تکمیل است، افزود: هم اکنون ۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با علائم حاد تنفسی در بخش ایزوله بستری هستند که ۱۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و در شرایط سخت به سر می‌برند.
دکتر نادی گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونای این شهرستان در صورت افزایش ابتلا در روزهای آینده و تکمیل تخت‌های بیمارستان، مجبور به تجهیز و ارائه خدمات درمان در مجتمع‌های آموزشی و یا ورزشی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار کرونایی بستری شده اند، ادامه داد: اکثر مراجعات به صورت خانوادگی است و از این لحاظ حضور در تجمعات مراکز پرتردد و دورهمی‌ها از اصلی‌ترین علل شیوع این بیماری است.
در شهرستان سراب تا امروز نتیجه آزمایش  ۲ هزار و ۸۷۱ بیمار مبتلا، مثبت شده است که از این تعداد ۱۳۹ نفر جان باخته اند.
انتهای پیام/
نگرانی از کمبود تخت بیمارستانی برای بستری‌های کرونایی در سراب خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار