معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد:

اجرای طرح پاکسازی جاده های آذربایجان شرقی

1400/01/18 - 07:55 - کد خبر: 40429 نسخه چاپی

نصر: معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: پا کسازی زباله های حاشیه جاده های استان را به طور جد پیگیر هستیم.

به گزارش نصر، رضا فدایی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان دستگاههای ذیربط طرح جاده های پاک در استان اجرا خواهد شد.
فدایی گفت: این زباله ها که توسط عده معدودی از رانندگان، مسافران و گردشگران در طبیعت کنار محورها و داخل دهانه پل ها رها می گردند که علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می کنند.
وی افزود: تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد و با متخلفان باید برابر قوانین برخورد می شود.
فدایی گفت: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماندهای شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.
وی گفت: بر اساس ماده  10 قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف و‌زارت کشور نسبت به جمع‌آو‌ری، حمل و دفع پسماندهای عادی بین‌راهی از قبیل پسماندهای رستوران‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و سایر تأسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماندهای حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان امیدواری کرد که همه افراد به حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست توجه کرده و از هر گونه اقدامی که سبب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می شود خودداری کنند.
 انتهای پیام/
اجرای طرح پاکسازی جاده های آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار