مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد:

خرید گندم به نرخ توافقی در آذربایجان شرقی

1398/07/20 - 12:47 - کد خبر: 4041 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی از خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به نرخ توافقی خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از صدا و سیما، با اشاره به تمدید زمان خرید تضمینی گندم کشاورزان تا 28 مهر گفت : گندمکاران می توانند محصول تولیدی خود را در قبال دریافت وجه نقد به نرخی بالاتراز قیمت مصوب دولتی به صورت توافقی بفروشند.

وی اضافه کرد : علاوه بر مراکزی که برای خرید توافقی گندم فعال شده سیلوهای دولتی نیز در شهرهای تبریز ، اهر ، هشترود و میانه آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان هستند.

وی افزود : تاکنون حدود 18 هزار تن گندم به قیمت توافقی از تولیدکنندگان استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد : با توجه به قیمت پائین خرید تضمینی گندم و رغبت کم گندمکاران به عرضه محصول خود به مراکز خرید دولتی ، پیش بینی می شود 20 تا 25 درصد گندم تولیدی در استان در دست کشاورزان مانده باشد.

وی همچنین گفت : برای سال آینده نیز نرخ خرید تضمینی گندم 22 هزار ریال مصوب شده که به نظر میرسد این رقم هم پائین است.
به گفته ابوالحسن زاده، با اینکه امسال میزان خرید گندم در استان 400 هزار تن پیش بینی شده بود تاکنون 225 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و همه مطالبات گندمکاران استان نیز پرداخت شده است.

وی اعلام قیمت پائین برای خرید گندم ، تاخیر در پرداخت وجوه گندم خریداری شده ، بالا بودن قیمت نهاده های کشاورزی و فروش غیرمستقیم به برخی واحدهای آردسازی را از دلایل عمده کاهش خرید تضمینی گندم در سال جاری برشمرد.

امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ 17 هزار ریال از کشاورزان استان در 80 مرکز دولتی خریداری شد.

انتهای پیام/

خرید گندم به نرخ توافقی در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار