خبر/

خبرگزاری آناتولی ١٠١ ساله شد

1400/01/17 - 16:40 - کد خبر: 40404 نسخه چاپی

نصر: خبرگزاری آناتولی در ۱۷ فروردین ۱۲۹۹ (۶ آوریل ١٩٢٠) توسط خالده ادیب آدی‌وار و یونس نادی آبالی‌اوغلو تاسیس شده است. این خبرگزاری امروز ١٠١اُمین سال تاسیس خود را جشن می گیرد.

به گزارش نصر، خبرگزاری آناتولی که امروز ١٠١اُمین سال تاسیس خود را جشن می گیرد، در ۱۷ فروردین ۱۲۹۹ (۶ آوریل ١٩٢٠) توسط خالده ادیب آدی‌وار و یونس نادی آبالی‌اوغلو تاسیس شده است.

روند تاسیس خبرگزاری آناتولی
خبرگزاری آناتولی ١٧ روز قبل از تاسیس مجلس ترکیه در سال ١٩٢٠ برای پوشش اخبار جنگ در آن زمان و بازتاب آن در ترکیه و جهان راه اندازی شد. بدین ترتیب، اخبار داخلی و خارجی این رسانه از ١٢ آوریل ١٩٢٠ با عنوان «اطلاع‌رسانی خبرگزاری آناتولی» در دو بولتن تهیه و مخابره می شد.

زبان های مختلف خبرگزاری آناتولی
خبرگزاری آناتولی امروزه اخبار را به ١٣ زبان زنده دنیا از جمله ترکی استانبولی، فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، اندونزیایی، سورانی، بوسنیایی، کرمانجی، مقدونی و آلبانیایی به مخاطبان خود در اقصی نقاط جهان مخابره می‌کند.

نمایندگی های خبرگزاری آناتولی
خبرگزاری آناتولی به عنوان با سابقه ترین خبرگزاری ترکیه، امروزه دارای ۸۶ دفتر کار در سراسر ترکیه می باشد. این خبرگزاری در یکصد کشور جهان هم دارای بیش از ٣هزار نماینده و در ۴١ کشور از جمله ایران نیز دارای دفتر نمایندگی است.

فعالیت بخش فارسی خبرگزاری آناتولی
بخش فارسی خبرگزاری آناتولی شش سال پیش همزمان با افتتاح دفتر نمایندگی آن در تهران آغاز به کار کرد که اخبار ایران، ترکیه و جهان را علاوه بر وبسایت رسمی خود، در شبکه های اجتماعی نیز به صورت آنلاین به مخاطبان خود مخابره می کند.

همکاری خبرگزاری آناتولی با رسانه های ایران
خبرگزاری آناتولی بیش از ٢٠ سال است در راستای توسعه همكاری های رسانه ای با خبرگزاری ایرنا قرارداد همکاری امضا کرده است. این خبرگزاری باسابقه ترکیه علاوه بر ایرنا، با دیگر رسانه و خبرگزاری های ایران نیز ارتباط رسانه ای دارد.
انتهای پیام/
خبرگزاری آناتولی ١٠١ ساله شد آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار