رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان؛

دو شکارچی در ارتباط با شهادت محیط‌بانان زنجانی دستگیر شدند

1400/01/17 - 14:56 - کد خبر: 40392 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: در ارتباط با شهادت ۲ محیط بان زنجانی ۲ نفر که در این اقدام جنایتکارانه دخیل بودند از سوی عوامل پلیس آگاهی این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش نصر، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: یکی از دستگیرشدگان بومی و دیگری نیز غیربومی است و احتمال اینکه تعداد شکارچیان خاطی در رابطه با به شهادت رساندن این ۲ محیط بان زنجان بیشتر از این تعداد باشد وجود دارد.
وی اظهار داشت: در تحقیقات و بازجویی های پلیس به حتم زوایای پنهان این قضیه روشن خواهد شد و شواهد نشان می دهد که در حین دستگیری شکارچیان متخلف، درگیری اتفاق افتاده و محیط بانان هدف گلوله قرار گرفته و به علت شدت جراحات وارده فوت کرده اند.
یک منبع مطلع در محیط زیست زنجان نیز گفت: این شکارچیان خاطی که در پی شکار گونه های جانوری شاخص در این منطقه بودند با مشاهده محیط بانان اقدام به فرار کرده که متاسفانه پس از مدتی تعقیب و گریز آنها را با استفاده از گلوله جنگی به شهادت رسانده و از محل متواری شده اند.
وی افزود: زمان به شهادت رسانده این ۲ محیط بان مشخص نیست اما پیکر آنان حوالی طلوع آفتاب از سوی عوامل گشت یگان حفاظت اداره کل در نزدیک روستای قره بوته، پیدا می شود و حال پلیس و ماموران یگان حفاظت در پی دستگیری شکارچیان خاطی مرتکب به قتل هستند.   
این منبع آگاه، اظهار داشت: تاکنون این اداره کل در حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان زنجان هیچ شهیدی نداده بود و این ۲ محیط بانان در واقع نخستین شهدای محیط زیست زنجان هستند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، متأسفانه شب گذشته (دوشنبه)  بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، ۲ نفر از محیط بانان ایثارگر به نام ‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
منطقه حفاظت شده فیله خاصه از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است و گونه های درختی همانند درختان میوه و صنوبر و گیاهانی چون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان و گیاهان بالشتکی و همچنین آهوی ایرانی، گراز، سمور سنگی، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد. 
انتهای پیام/
دو شکارچی در ارتباط با شهادت محیط‌بانان زنجانی دستگیر شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار