تکمیلی / در نشست خبری مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی مطرح شد:

از برخورد با زمین خواران در خاوران تا شناسایی جاسوسان سرویس های اطلاعاتی

1400/01/17 - 10:45 - کد خبر: 40366 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی در نشستی خبری ضمن پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران حاضر گزارشی از فعالیت های این اداره کل ارایه داد.

به گزارش نصر؛ مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: چالش های زیست محیطی استان مورد توجه جدی ماست. بحث معدن جزو مباحث جدی و فرصت های خوب توسعه ماست، اما نباید سلامت مردم و محیط زیست در این زمینه نادیده گرفته شود.
 مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام عصر (عج) با اشاره به انتخابات پیش رو در خرداد ماه جاری، اظهار کرد: ما در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ذره ای تعلل و مماشات با کسی نمی کنیم و بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخابات را هم دقیقا مانند نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می دهیم. البته ما مرجع تصمیم گیر در امر صلاحیت نامزدهای انتخابات نیستیم و مستندات و سوابق افراد را به مراجع قانونی و هیات نظارت ارائه می دهیم.
وی با اشاره به تخلفات و فسادهای صورت گرفته در برخی شوراها، افزود: هیچ مماشاتی در تایید صلاحیت افرادی که سلامت اقتصادی و اخلاقی ندارند انجام نخواهد شد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص چالش های زیست محیطی استان، از جمله معدن طلای اندریان و کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا در مراغه، گفت: چالش های زیست محیطی استان مورد توجه جدی ماست. بحث معدن جزو مباحث جدی و فرصت های خوب توسعه ماست، اما نباید سلامت مردم و محیط زیست در این زمینه نادیده گرفته شود.
وی افزود: مجموعه مدیریت استان به دنبال سیاست گذاری و برنامه ریزی در این زمینه است و مشکلات و چالش ها باید با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی رفع شود.
وی ادامه داد: شورای تامین استان بصورت ویژه مشکلات معدن طلای اندریان را پیگیری می کند و تیم ویژه ای برای بررسی آلودگی زیست‌محیطی بوجود آمده تشکیل شده است.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در بحث معدن مس سونگون حساسیت ویژه‌ای داریم و تاکید داریم زیرساخت ها در معدن سونگون با رعایت دقیق ضوابط زیست محیطی ایجاد شود تا چرخه ارزش افزوده در داخل استان ایجاد شود تا فضای کسب و کار استان هم تاثیر مثبت بپذیرد.
همه مصمم هستند امسال اتفاقات خوبی در صنعت مس استان بیافتد.
این مقام ارشد امنیتی آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بحران قره باغ و درگیری نظامی اخیر دو کشور همسایه، گفت: در بحث قره باغ یک سری اعتقادات قلبی مردم وجود داشت که با تدبیر حکیمانه آیت الله آل هاشم و نمایندگان ولی فقیه در استان های شمالغرب کشور به خوبی تدبیر و پاسخ داده شد و خوشبختانه این فضا بصورت مثبتی مدیریت شد و مراتب همدلی ملت و حاکمیت ایران با مردم مسلمان قره باغ اعلام شد.
وی افزود: البته یک سری سرویس های خارجی در این فضا تلاش کردند تا آب را گل آلود کنند، اما با تدبیر ائمه جمعه و آگاهی مردم ناکام ماندند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی به بد سلیقگی در زمان اجرای قرارداد روسیه و ارمنستان در تحویل کامیون های خریداری شده کشور همسایه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این مشکل هم با شفافیت و اقدام به موقع برطرف شد تا کسانی که قصد گل آلود کردن فضای استان های آذربایجان را داشتند ناکام بمانند.
وی تاکید کرد: مرزهای شمالغرب کشور امن ترین مرزهای ایران است و هیچ مشکل امنیتی در مرزهای حاشیه رود ارس وجود ندارد و در سال گذشته بدلیل عدم وجود تکفیری ها در محدوده استان، هیچ فردی وابسته به جریانات تکفیری و تروریستی در استان شناسایی و دستگیر نشده است.
 وی گفت: سرویس اطلاعاتی اسرائیل تلاش می کند به مرزهای ما نزدیک شود، آنها بدون هیچ تعارفی با ما دشمنی می کنند و ما هم بدون هیچ تعارفی با اسرائیل در هر جایی که منافع و امنیت ملت ایران را به مخاطره بیاندازند برخورد خواهیم کرد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات قانونی در حوزه حراست ها اشاره کرد و گفت: حراست ها حق هیچگونه وابستگی به جریان های سیاسی و فعالیت های انتخاباتی را ندارند و در صورت مشاهده تخلف، برخورد بدون مماشات خواهد بود.  
وی در پایان طی پاسخ به سوالی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران آذربایجانی مقیم خارج از کشور، گفت: ما به عنوان وزارت اطلاعات از هر ایرانی داخل و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور حمایت می کنیم. سیستم اطلاعاتی کشور آنقدر قوی و توانمند است که مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.
وی تاکید کرد: از همه ایرانیان مقیم خارج از کشور که با نیت کمک به رشد اقتصادی و اشتغال کشور سرمایه گذاری کنند، حمایت می کنیم.


عدم چشم پوشی در برخورد با مفسدان اقتصادی
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در برخورد با مفسدان اقتصادی از هیچ چیزی چشم پوشی نمی کنیم.
به گزارش خبرنگار نصر، این مقام ارشد امنیتی استان در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام عصر (عج)، برخورد با تخلفات و فسادهای کلان اقتصادی را از جمله ماموریت های مهم وزارت اطلاعات دانست و افزود: اقدامات اداره‌کل اطلاعات استان در برخورد با فسادهای اقتصادی کمتر رسانه‌ای شده است، اما آذربایجان شرقی در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است و هر زمان که مردم بدانند با دانه درشت ها و مفسدان برخورد شده، موجب امیدواری آنها می شود.
وی افزود: بنده به عنوان مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی ادعا می کنم در برخورد با مفسدان اقتصادی از هیچ تخلفی چشم پوشی نکردیم.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه به بخشی از برخوردهای انجام شده با تخلفات و مفاسد اقتصادی در استان اشاره کرد.
وی از کشف و شناسایی ۹ هزار دستگاه دستگاه ماینر در استان خبر داد که روزانه از ۲۵۰ میلیون تومان تضییع حقوق بیت المال در صنعت برق جلوگیری می کند.این اقدام باهمکاری دستگاه های ذیربط استانداری و ناجا انجام شده است
 وی افزود: در حوزه تخلفات در خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی از بورس کالا و فروش غیر قانونی آن به بازار آزاد پرونده ای به ارزش ۱۷۶ میلیارد تومان تشکیل شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه زمین خواری نیز در شهرک خاوران زمین هایی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان از متخلفان خلع ید و به بیت المال عودت داده شد.
 وی از اهتمام ویژه دستگاه امنیتی استان برای رفع موانع تولید آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در سال گذشته ۶۰ جلسه جهت رفع موانع تولید استان برگزار کردیم و اجازه ندادیم کارگران به واسطه مشکلات مالی و اقتصادی صنایع بیکار شوند و در این زمینه از همکاری سیستم بانکی تشکر می کنم.
 این مقام ارشد امنیتی استان به مشکلات حقوقی گروه ماشین سازی تبریز پس از واگذاری غیر قانونی آن اشاره کرد و افزود: ما در این زمینه با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توانستیم مشکلات حقوقی پیش آمده را حل کنیم تا هیأت مدیره و مدیرعامل قانونی شرکت های گروه ماشین سازی تبریز حکم خود را بگیرند و کار خود را شروع کنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سخت دستگاه امنیتی استان در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بخش اقدامات سخت در حوزه مفاسد اقتصادی در مجموع ۵۴ نفر بازداشت، ۶۴ نفر احضار قضایی و ۸۴ نفر هم دعوت شده اند و در مجموع ۶۲ هزار ۳۵۹ میلیارد ریال و ۵.۳ میلیون دلار ارزش پرونده‌های مورد بررسی همکاران بنده بوده است.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه از متلاشی کردن باند خرید و فروش چک بلامحل در استان خبر داد و افزود: این باند با همکاری عده ای از کارمندان سیستم بانکی استان برای افراد معتاد و بی بضاعت دسته چک های متعدد می گرفتند و بصورت سفید امضا خرید و فروش می کردند. این افراد نظام بازار و اعتماد بازاریان را مختل کرده بودند و در این زمینه ۱۹ نفر بازداشت شدند و چک های بلامحل به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال جمع آوری شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد با یک شرکت هرمی خارجی خبر داد که تلاش می کرد ارز کشور را خارج کند.
وی در پایان این بخش از سخنان خود از برخورد با تخلفات ارزی یک صرافی در استان به ارزش حدودی ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

برخورد پشیمان کننده وزارت اطلاعات با اخلال گران نظام توزیع و معیشت مردم
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه، گفت: به کسانی که قصد سو استفاده از شرایط پیش آمده برای کسب سود نامشروع خود به بهای افزایش نابهنجار قیمت های اقلام مورد نیاز سفره‌های مردم را دارند هشدار می دهیم سیستم اطلاعاتی کشور با قدرت و با سرعت برخورد پشیمان کننده‌ای با این گونه سو استفاده گران خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار نصر، این مقام ارشد امنیتی استان در نشست خبری به مناسبت هفته سربازان گمنام امام عصر (عج) این هفته را به جامعه گمنام امنیتی کشور تبریک گفت و افزود: این عزیزان از زندگی شخصی خود گذشته اند تا ملت ایران عزیز طعم شیرین امنیت و آرامش را بچشند.
وی با بیان اینکه دشمن برای سال ۹۹ برنامه‌های زیادی جهت ضربه زدن به کشور و امنیت مردم داشت، افزود: این مردم بزرگ ایران بودند که در مقابل آنها ایستادگی کردند و ما به عنوان سربازان گمنام امام عصر هیچ چیزی بیشتر از امنیت ملی، آرامش مردم برایمان اهمیت ندارد و رضایت خداوند متعال و امام زمان (عج) بزرگترین پاداش ماست.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی تاکید کرد: امروز عمده ترین هدف های دشمن در فضای مجازی دنبال می شود و نظام استکبار به دنبال متوقف کردن حرکت رو به رشد ایران به وسیله ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است. بدانید دشمن هر چه از دستش برآمده انجام داده است و علت شکست آنها مقاومت مردم بوده است.
وی در ادامه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و افزود: گرانی و مشکلات معیشتی مردم در برخی حوزه‌ها بسیار سنگین شده است و ما به عنوان دستگاه اطلاعاتی کشور در این زمینه اخیرا در بحث مانع زدایی و برخورد با تخلفات در بازار توزیع مایحتاج مردم اقدامات محکمی انجام داده ایم و به کسانی که قصد سو استفاده از شرایط پیش آمده برای کسب سود نامشروع خود به بهای افزایش نابهنجار قیمت های اقلام مورد نیاز سفره‌های مردم را دارند هشدار می دهیم سیستم اطلاعاتی کشور با قدرت و با سرعت برخورد پیشمان کننده‌ای با این گونه سو استفاده گران خواهد داشت.
این مقام ارشد امنیتی در ادامه به لزوم پرهیز از ناامید کردن مردم تاکید کرد و ادامه داد: افرادی که تریبون در اختیار دارند، علاوه بر این که مشکلات را مطرح می کنند، نقاط مثبت و قوت ها را هم بیان کنند. نباید خروجی سخنرانی های مختلف ناامیدی مردم باشد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز تمام تلاش دشمن در جهت ایجاد بی بندوباری در جامعه و حمله به مقدسات است و تضعیف مبانی دینی، اخلاقی و خانواده جزو مهمترین برنامه‌های دشمنان است.
 وی افزود: دشمن هزینه‌های کلانی برای این اهداف خود کرده است، اما بداند با خواست ملت بزرگ ایران شکست خورده اند و بیشتر شکست خواهند خورد.
این مقام ارشد امنیتی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت دشمن برای همسو کردن گروهک های تجزیه طلب علیه نظام خبر داد و گفت: تمام تلاش سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای همسو کردن گروهک های تجزیه طلب معاند نظام است و نشانه های آن هم در یکی دو سال اخیر عیان شده است، اما دشمن خوب بداند این حربه شان به شکست انجامید و سرویس اطلاعاتی ایران تمام قد در مقابل این توطئه ایستاد و آن را خنثی کرد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمن اخیراً در حوزه جاسوسی به شدت فعال شده است و مهمترین راهبرد وزارت اطلاعات در این زمینه آگاه‌سازی، صیانت از افراد در مقابل نفوذ و پیشگیری است.
از برخورد با زمین خواران در خاوران تا شناسایی جاسوسان سرویس های اطلاعاتی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار