مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران خبر داد (بخش دوم):

جزئیات برخورد دستگاه امنیتی با دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی در آذربایجان شرقی

1400/01/16 - 17:55 - کد خبر: 40331 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در برخورد با مفسدان اقتصادی از هیچ چیزی چشم پوشی نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار نصر، این مقام ارشد امنیتی استان در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام عصر (عج)، برخورد با تخلفات و فسادهای کلان اقتصادی را از جمله ماموریت های مهم وزارت اطلاعات دانست و افزود: اقدامات اداره‌کل اطلاعات استان در برخورد با فسادهای اقتصادی کمتر رسانه‌ای شده است، اما آذربایجان شرقی در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است و هر زمان که مردم بدانند با دانه درشت ها و مفسدان برخورد شده، موجب امیدواری آنها می شود.
وی افزود: بنده به عنوان مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی ادعا می کنم در برخورد با مفسدان اقتصادی از هیچ تخلفی چشم پوشی نکردیم.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه به بخشی از برخوردهای انجام شده با تخلفات و مفاسد اقتصادی در استان اشاره کرد.
وی از کشف و شناسایی ۹ هزار دستگاه دستگاه ماینر در استان خبر داد که روزانه از ۲۵۰ میلیون تومان تضییع حقوق بیت المال در صنعت برق جلوگیری می کند.این اقدام باهمکاری دستگاه های ذیربط استانداری و ناجا انجام شده است
 وی افزود: در حوزه تخلفات در خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی از بورس کالا و فروش غیر قانونی آن به بازار آزاد پرونده ای به ارزش ۱۷۶ میلیارد تومان تشکیل شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه زمین خواری نیز در شهرک خاوران زمین هایی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان از متخلفان خلع ید و به بیت المال عودت داده شد.
 وی از اهتمام ویژه دستگاه امنیتی استان برای رفع موانع تولید آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در سال گذشته ۶۰ جلسه جهت رفع موانع تولید استان برگزار کردیم و اجازه ندادیم کارگران به واسطه مشکلات مالی و اقتصادی صنایع بیکار شوند و در این زمینه از همکاری سیستم بانکی تشکر می کنم.
 این مقام ارشد امنیتی استان به مشکلات حقوقی گروه ماشین سازی تبریز پس از واگذاری غیر قانونی آن اشاره کرد و افزود: ما در این زمینه با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توانستیم مشکلات حقوقی پیش آمده را حل کنیم تا هیأت مدیره و مدیرعامل قانونی شرکت های گروه ماشین سازی تبریز حکم خود را بگیرند و کار خود را شروع کنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سخت دستگاه امنیتی استان در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بخش اقدامات سخت در حوزه مفاسد اقتصادی در مجموع ۵۴ نفر بازداشت، ۶۴ نفر احضار قضایی و ۸۴ نفر هم دعوت شده اند و در مجموع ۶۲ هزار ۳۵۹ میلیارد ریال و ۵.۳ میلیون دلار ارزش پرونده‌های مورد بررسی همکاران بنده بوده است.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه از متلاشی کردن باند خرید و فروش چک بلامحل در استان خبر داد و افزود: این باند با همکاری عده ای از کارمندان سیستم بانکی استان برای افراد معتاد و بی بضاعت دسته چک های متعدد می گرفتند و بصورت سفید امضا خرید و فروش می کردند. این افراد نظام بازار و اعتماد بازاریان را مختل کرده بودند و در این زمینه ۱۹ نفر بازداشت شدند و چک های بلامحل به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال جمع آوری شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد با یک شرکت هرمی خارجی خبر داد که تلاش می کرد ارز کشور را خارج کند.
وی در پایان این بخش از سخنان خود از برخورد با تخلفات ارزی یک صرافی در استان به ارزش حدودی ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.
انتهای پیام/
 جزئیات برخورد دستگاه امنیتی با دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار