مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران (بخش پایانی)؛

مرزهای شمالغرب کشور امن ترین مرز ایران است/ چالش های زیست محیطی مورد توجه جدی وزارت اطلاعات است

1400/01/16 - 18:20 - کد خبر: 40330 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: چالش های زیست محیطی استان مورد توجه جدی ماست. بحث معدن جزو مباحث جدی و فرصت های خوب توسعه ماست، اما نباید سلامت مردم و محیط زیست در این زمینه نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار نصر، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام عصر (عج) با اشاره به انتخابات پیش رو در خرداد ماه جاری، اظهار کرد: ما در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ذره ای تعلل و مماشات با کسی نمی کنیم و بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخابات را هم دقیقا مانند نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می دهیم. البته ما مرجع تصمیم گیر در امر صلاحیت نامزدهای انتخابات نیستیم و مستندات و سوابق افراد را به مراجع قانونی و هیات نظارت ارائه می دهیم.
وی با اشاره به تخلفات و فسادهای صورت گرفته در برخی شوراها، افزود: هیچ مماشاتی در تایید صلاحیت افرادی که سلامت اقتصادی و اخلاقی ندارند انجام نخواهد شد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص چالش های زیست محیطی استان، از جمله معدن طلای اندریان و کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا در مراغه، گفت: چالش های زیست محیطی استان مورد توجه جدی ماست. بحث معدن جزو مباحث جدی و فرصت های خوب توسعه ماست، اما نباید سلامت مردم و محیط زیست در این زمینه نادیده گرفته شود.
وی افزود: مجموعه مدیریت استان به دنبال سیاست گذاری و برنامه ریزی در این زمینه است و مشکلات و چالش ها باید با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی رفع شود.
وی ادامه داد: شورای تامین استان بصورت ویژه مشکلات معدن طلای اندریان را پیگیری می کند و تیم ویژه ای برای بررسی آلودگی زیست‌محیطی بوجود آمده تشکیل شده است.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در بحث معدن مس سونگون حساسیت ویژه‌ای داریم و تاکید داریم زیرساخت ها در معدن سونگون با رعایت دقیق ضوابط زیست محیطی ایجاد شود تا چرخه ارزش افزوده در داخل استان ایجاد شود تا فضای کسب و کار استان هم تاثیر مثبت بپذیرد.
همه مصمم هستند امسال اتفاقات خوبی در صنعت مس استان بیافتد.
این مقام ارشد امنیتی آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بحران قره باغ و درگیری نظامی اخیر دو کشور همسایه، گفت: در بحث قره باغ یک سری اعتقادات قلبی مردم وجود داشت که با تدبیر حکیمانه آیت الله آل هاشم و نمایندگان ولی فقیه در استان های شمالغرب کشور به خوبی تدبیر و پاسخ داده شد و خوشبختانه این فضا بصورت مثبتی مدیریت شد و مراتب همدلی ملت و حاکمیت ایران با مردم مسلمان قره باغ اعلام شد.
وی افزود: البته یک سری سرویس های خارجی در این فضا تلاش کردند تا آب را گل آلود کنند، اما با تدبیر ائمه جمعه و آگاهی مردم ناکام ماندند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی به بد سلیقگی در زمان اجرای قرارداد روسیه و ارمنستان در تحویل کامیون های خریداری شده کشور همسایه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این مشکل هم با شفافیت و اقدام به موقع برطرف شد تا کسانی که قصد گل آلود کردن فضای استان های آذربایجان را داشتند ناکام بمانند.
وی تاکید کرد: مرزهای شمالغرب کشور امن ترین مرزهای ایران است و هیچ مشکل امنیتی در مرزهای حاشیه رود ارس وجود ندارد و در سال گذشته بدلیل عدم وجود تکفیری ها در محدوده استان، هیچ فردی وابسته به جریانات تکفیری و تروریستی در استان شناسایی و دستگیر نشده است.
 وی گفت: سرویس اطلاعاتی اسرائیل تلاش می کند به مرزهای ما نزدیک شود، آنها بدون هیچ تعارفی با ما دشمنی می کنند و ما هم بدون هیچ تعارفی با اسرائیل در هر جایی که منافع و امنیت ملت ایران را به مخاطره بیاندازند برخورد خواهیم کرد.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات قانونی در حوزه حراست ها اشاره کرد و گفت: حراست ها حق هیچگونه وابستگی به جریان های سیاسی و فعالیت های انتخاباتی را ندارند و در صورت مشاهده تخلف، برخورد بدون مماشات خواهد بود.  
وی در پایان طی پاسخ به سوالی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران آذربایجانی مقیم خارج از کشور، گفت: ما به عنوان وزارت اطلاعات از هر ایرانی داخل و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور حمایت می کنیم. سیستم اطلاعاتی کشور آنقدر قوی و توانمند است که مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.
وی تاکید کرد: از همه ایرانیان مقیم خارج از کشور که با نیت کمک به رشد اقتصادی و اشتغال کشور سرمایه گذاری کنند، حمایت می کنیم.
انتهای پیام/
مرزهای شمالغرب کشور امن ترین مرز ایران است/ چالش های زیست محیطی مورد توجه جدی وزارت اطلاعات است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار