خبر/

خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود/ مشکل تامین روغن جامد حل می شود!

1400/01/16 - 15:53 - کد خبر: 40321 نسخه چاپی

نصر: رئیس سامان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از عدم گران شدن خرما در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش نصر، عباس تابش با اشاره به طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای ماه رمضان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان، مشکلی وجود ندارد و با تدارکات انجام شده همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته است.
وی افزود: خرما نیز از جمله کالاهای پرمصرف در ماه رمضان است که در این ماه قیمت آن افزایش نخواهد یافت.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درباره تامین روغن خوراکی مورد نیاز خانوارها برای ماه رمضان بیان داشت: برای تامین روغن مورد نیاز مردم امسال متفاوت از سال‌های قبل به تفکیک واحدهای تولیدی پرداخته‌ایم و نوع تولید مشخص شده و به اندازه نیاز واحد روغن خام تحویل داده می‌شود.
تابش بیان داشت: با این اقدام مشخص است که هر کارخانه با چه ضریبی انواع روغن را تولید می‌کند.
وی افزود: علاوه بر این بازرسان مقیم سازمان حمایت در واحدهای تولیدی مستقر هستند و همچنین براساس داده‌های سامانه جامع انبارها شرکت‌های پخش که روغن تحویل گرفته اند پایش می‌شوند و با مکاتبه روزانه با آنها اطلاعات موجود در سامانه جامع انبار شرکت‌های پخش روغن در انبارهایشان ذخیره می‌شود.
تابش اظهار داشت: براین اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع انبارهای شرکت های پخش روغن را در انبارهایشان ذخیره می کنند که این ذخیره تاریخ مشخصی دارد و اگر از تاریخ عدول شود حتما مشمول احتکار می‌شود و اگر میزان موجودی انبار این شرکت‌ها با ارقام سامانه جامع انبارها تطابق نداشته باشد، موضوع به عنوان عدم ثبات اطلاعات دقیق محسوب می‌شود و به دلیل عرضه خارج از شبکه با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار موجود است، اظهار داشت: مشکل اصلی برای تامین روغن جامد است که با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا این مشکل نیز پیش از ماه رمضان حل شود.
انتهای پیام/
خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود/ مشکل تامین روغن جامد حل می شود! پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار