بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری؛

"ایران ایر" صدرنشین شکایات مسافران / " ایران ایر تور" پاسخگوترین ایرلاین

1400/01/16 - 08:58 - کد خبر: 40264 نسخه چاپی

نصر: بر اساس جدول پایش و میزان شکایات مسافران از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، شرکت‌های ایران ایر و قشم ایر در صدر شکایت‌های مردمی قرار دارند.

به گزارش نصر؛ در این جدول که مربوط به اسفند ماه سال گذشته است و بدنبال ثبت ۲۶۵ شکایت و گزارش مردمی در سامانه حقوق مسافر این سازمان ایجاد شده، به ۹۵ درصد شکایات مردمی پاسخ داده شده است.
 بر اساس این گزارش، بیشترین شکایات مطرح شده مربوط به تاخیر پرواز و همچنین تغییر ساعت پروازهاست.
 این گزارش نشان می‌دهد سهم شرکت‌های هواپیمایی از شکایات رسیده، ۲۲۵ مورد و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی ۴۰ مورد است.
در این گزارش تصریح شده است: ۵۱ شکایت از پروازهای ایران ایر، ۲۹ شکایت از قشم ایر، ۲۲ شکایت از معراج، ۱۸ شکایت از آسمان، ۱۵ شکایت از کیش ایر، ۱۳ شکایت از زاگرس، ۱۲ شکایت از شرکت‌های کاسپین، ماهان و وارش و همچنین ۱۱ شکایت از شرکت هواپیمایی ایران ایر تور واصل شده است.
 شرکت‌های تابان با ۹ شکایت، سپهران با ۸ و ساها با ۶ شکایت در رده بعدی بیشترین شکایت‌ها قرار دارند و آتا، کارون و پرشیا نیز در رده‌های بعدی قرار دارند، اما از شرکت پویا شکایتی واصل نشده است.
 شرکت‌های ایران ایر تور، تابان، سپهران، قشم ایر، کارون، کاسپین و ماهان به همه شکایات واصله پاسخ داده اند و ایران ایر نیز به ۹۸ درصد شکایات رسیدگی کرده است.
 کیش ایر، زاگرس، آتا و ساها کمترین میزان پاسخگویی را نسبت به شکایات مسافران داشته اند.
 سازمان هواپیمایی کشوری از مسافران خواست: انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را د خصوص وضعیت پروازها، از طریق بخش سامانه حقوق مسافر در پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir مطرح و پیگیری کنند
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 4 نظر

  سلطان محمدی   سال پیش  

اگه پاسخگوی شکایت بنده نباشید واقعا متاسفم
مادر من ۸۲ ساله پرواز به المان داشت بلیطش همراه ویلچر بود متاسفانه ویلچر به ایشون ندادن توی فرانکفورت مادر من ساکش الان گم شده پیدا نکرده ،پیر زنی که ناراحتی قلبی شدید داره داروهاش داخل ساک هستش حالا ما چه خاکی تو سرمون کنیم اینو بگین

  مسافر   سال پیش  

ایران ایر دیگه شوروشو درآورده.من هرماه مسافرت کاری دارم و از بیست روز قبل اقدام به تهیه بلیط میکنم ولی این چند ماه اخیر سه چهار روز قبل از پرواز ، بلیط رو باطل اعلام میکنه. اصلاً به کار و زندگی مردم توجهی ندارند. بسیار عملکرد ضعیفی دارند

  فاطمه   2 سالها پیش  

واقعا افتضاحه ۴۰ دیقه هست واسه یک ماه بعد بلیط گزفتم ۳۰ درصد جریمه دادم برا هر بلیط

  رضا   2 سالها پیش  

سلام
میخواستم از این طریق تاسف خودم و 35 هزارایرانی در هلند را از دلال بازی فروش بلیط را اعلام کنم از نظر ما ایران ایر کاملا نابود شده و ترکیه تا 80 درصد مسافرین را بدست آورد.
در حالیکه همه دنیا از حداقل امکانات پرواز یعنی ویب سایت بروز شده استفاده میکنذ مسافران ایرانی بایداز طریق واتس اپ باشرکت هایی که هیچ تعهدی برای مسافر ندارند بلیط تهیه کنند درضمتن به همکارتون بفرمایید که پشت تلفن به مسافر جواب درست بده و به فکر دلالی نباشه که این با بیزینس و رقابت فرق زیادی داره اگرچه میدونم که سرنوشت این شکایت هم جه خواهد شد اما میخواستم بدونید علت کم شدن مسافر ها کرونا نیست یه ویروس بدتری بنام دلال هست
خسته نباشید
پژوهشیار