رئیس بانک مرکزی خبر داد:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی

1398/07/20 - 11:24 - کد خبر: 4018 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی اختصاص می یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، همتی در نشست خبری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش بنا به درخواست فعالان اقتصادی استان برای حل مشکلات آن ها اختصاص می یابد که در صورت نیاز می توان این مبلغ را افزایش داد.

همتی با اشاره به اینکه حجم صادرات آذربایجان غربی در ۶ماهه اول سال جاری ۹۰۰میلیون دلار است، تصریح کرد: با برنامه ریزی و حل مشکلات اقتصادی سرمایه گذاران استان امید است تا پایان سال میزان اعتبار به ۲میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه در استان مشکلات موردی و کلی اقتصادی وجود دارد، اظهار کرد: مشکل برگشت ارز صادراتی به دلیل نبود مکانیسم های برگشت ارز به صورت حواله، نبود نقدینگی برخی واحدهای تولیدی و معوقات بانکی از جمله مشکلات استان است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: عدم همکاری برخی از دریافت کنندگان تسهیلات در پرداخت بموقع بدهی ها باعث بوجود آمدن برخی مشکلات شده که در آینده قابل حل است.

همتی با اشاره به رکود برخی شهرک های صنعتی در کشور به دلیل مشکلات مالی خاطرنشان کرد: برای عبور از این رکود، تسهیلاتی را برای واحدهای تولیدی آذربایجان غربی که در حال حاضر تولید و صادرات دارند در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار