نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

بروکراسی، فرهنگ‌سازی و استنکاف از قانون، سه چالش اصلی اقتصاد

1400/01/14 - 20:26 - کد خبر: 40174 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی، فرهنگ‌سازی و عدم اجرای قانون، سه مشکل اصلی در رونق تولید و پیشرفت اقتصاد است.

به گزارش نصر، محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی ‌در سال‌های اخیر، قوانین مهم و متقنی برای حمایت از تولید به تصویب رسانده است، اظهار کرد: برای بسیاری از موضوعات امروز، قوانین مستقل و محکمی‌ وجود دارد.
وی ادامه داد: در کنار همه این قوانین، قانون برنامه ششم، یکی از اصلی ترین قوانین در بخش اقتصادی و حمایت از تولید بوده و احکام مختلف و کاملی برای بخش‌های اقتصادی هم‌چون کشاورزی، خدمات، صنعت، معدن و سرمایه گذاری اتخاذ شده است.
وی با اشاره به سه مشکل اصلی در بخش تولید و اقتصاد کشور، گفت: ما با سه چالش عمده و اصلی مواجه هستیم که تقریبا هر سه این موضوع‌ها، به قوانین مربوط نمی‌شود.
فرهنگی تاکید کرد: در بحث بروکراسی، بخشنامه‌هایی در داخل دولت و نهادهای اجرایی به وجود آمده که عملا در بسیاری از مواقع، کار را سخت می‌کند. در بحث فرهنگ‌ سازی نیز شاهد هستیم که ارزشی از سوی مردم و سرمایه گذاران برای اقتصاد و سرمایه گذاری در این عرصه وجود نداشته و در بحث عدم اجرای قوانین هم، باید به این نکته اشاره کرد که قوانین کاربردی وجود دارد اما اجرای آن‌ها با مشکل روبه‌رو است.
به نقل از واحد ارتباطات نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، وی افزود: به طور مثال در قانون برنامه ششم، دولت موظف شده است تا از طریق بانک مرکزی، ۱۵ درصد از منابع بانک‌ها را در اختیار کشاورزی و ۴۰ در صد منابع را به بخش صنعت و معدن اختصاص دهد، در صورتی که با بررسی‌های انجام یافته به جز چند بانک، مابقی این کار را اصلا انجام نداده‌اند.
انتهای پیام/
 بروکراسی، فرهنگ‌سازی و استنکاف از قانون، سه چالش اصلی اقتصاد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار