رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛

بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی درآذربایجان‌غربی ازآمار اواخر پاییزهم گذشت

1400/01/14 - 10:13 - کد خبر: 40132 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۶۳۲ نفر رسیده که بیشتر از آمار اواخر پاییز سال گذشته است.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از این تعداد، ۳۱۴ نفر مشکوک و ۳۱۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.
وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۶۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های این استان بستری بوده و ۴۱ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای ۵۵۰ نفر، بستری شدن بیش از ۱۴۰ نفر و فوت ۶ تن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۷۸۳ نفر رسید.
وی اضافه کرد: از کل بستری شدگان روزانه در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ نفر مربوط به ارومیه، ۲۴ نفر خوی و ۱۱ نفر در میاندوآب است.
آقازاده ادامه داد: تاکنون حدود ۱۲۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.
آذربایجان غربی یکی از استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و فوتی بر اثر کرونا در کشور به شمار می رود و با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگان در استان نسبت به کشور به ترتیب ۶.۵ و ۶ درصد است.
آذربایجان غربی شهرستانی با وضعیت آبی ندارد.
انتهای پیام/
بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی درآذربایجان‌غربی ازآمار اواخر پاییزهم گذشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار