خبر/

محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی آذربایجان شرقی در روز ۱۳ فروردین

1400/01/11 - 17:49 - کد خبر: 40072 نسخه چاپی

نصر: محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی و ترددی پلیس آذربایجان شرقی در روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برقرار است.

به گزارش نصر، سردار علی محمدی جانشین فرمانده انتظامی پلیس استان در تشریح جزئیات محدودیت‌های ترافیکی استان، اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستادملی مبارزه با کرونا تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین در سطح استان تعطیل بوده و پلیس از حضور شهروندان در این مراکز تفریحی جلوگیری خواهد کرد. 
وی با اشاره به این‌که شهرستان‌های میانه، شبستر، جلفاو عجب شیر دارای وضعیت نارجی بوده و شهرستان سراب قرمز است، افزود: پلیس از ورود خودروهای غیر بومی به این شهرستان‌ها جلوگیری کرده و آن دسته از شهروندانی که در این شهرستان‌ها با پلاک غیر بومی حضور دارند بایستی این شهرها را ترک کنند، چرا که برابر مقررات توسط پلیس راهور و راه اعمال قانون خواهند شد. 
وی با بیان این‌که تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت و ۱۳ فروردین بسته بوده و هیچ گونه خدماتی به شهروندان ارائه نخواهد شد،گفت: آن دسته از شهروندانی که در پیرامون پارک‌ها و بوستان‌ها خودروهای خود را پارک کنند توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد. 
سرهنگ محمدی تصریح کرد: هدف از تشدید اعمال مقررات قانونی، جلوگیری از تردد و سفرهای غیرضروری و هم‌چنین کاهش جریان و حرکت انتشار ویروس به شهرهای مختلف و حفظ سلامت مردم است، که در این راستا تقاضا داریم تا هم استانی‌های عزیز در این زمینه با پلیس همکاری کنند. 
وی تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم که امسال هم مثل سال گذشته با پلیس و دستگاه‌های خدمت رسان همکاری کنند و با در خانه ماندن در روز ۱۳ فرودین در قطع زنجیره بیماری کرونا یار و مددکار کادر سلامت باشند.
سرهنگ کریمی نژاد رئیس پلیسراه آذربایجان شرقی نیز د خصوص تمهیدات ترافیکی پلیس استان برای روز ۱۳ فروردین، گفت: مردم عزیز، به‌خاطر پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و سلامتی خود، از دورهمی خوددای کنند.
وی افزود: در جهت کاهش تصادفات و حوادث ناشی از رانندگی در این روز، پلیس استان حضور پررنگ به صورت گشت‌های محسوس و نامحسوس دارد، لذا مردم عزیز با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، پلیس را در روانسازی ترافیک یاری کنند. 
وی ادامه داد: کلیه مسافران در شهرهای نارنجی و قرمز استان، برابر ابلاغیه ستاد کرونای استان ظرف ۲۴ ساعت شهرهای مورد نظر را ترک کنند چرا که محدودت‌های کرونایی در شهرهای شبستر، میانه، جلفا، سراب و عجب‌شیر اعمال خواهد شد. 
سرهنگ کریمی نژاد اظهار کرد: پلیس استان، نسبت به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در کلیه محورهای مواصلاتی اقدام و با متخلفان برخورد خواهد کرد. هم استانی‌های عزیز بایستی محدودیت‌های تردد در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی را مدنظر داشته و از سوار کردن مسافر در صندوق عقب خودرو و پشت خودروهای کمپرسور و وانت‌بارها خودداری کنند.
وی با تاکید بر خودداری از پارک کردن خودرو در حریم جاده‌ها و شانه‌های خاکی، متذکر شد: پلیس با هنجارشکنان، مزاحمان به نوامیس مردم و آلودگی صوتی در این روز به شدت برخورد کرده د خودروهای مزاحم توقیف و راننده و سرنشین به مراجع قضایی تحویل خواهند شد.
انتهای پیام/
محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی آذربایجان شرقی در روز ۱۳ فروردین خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  ساسان   3 سالها پیش  

به نظر من کار خوبیه و باید همه رعایت کنن

  سعید   3 سالها پیش  

یه سوال از جناب سرهنگ داشتم ای کاش از روز اول فروردین کلیه ورودی استان را کنترل میکردند که هیچ کسی از دیگر استان ها به استان آزربایجان شرقی نیایند ولی هیچ کتر انجام نداند علت هم نامعلوم است الان میان این یه روز را محدود میکنند پس ۱۲روز کجا بودید به گفته خودشان خادمین ملت ولی من میگم گور کردگان ملت
پژوهشیار