هفته کاری در اسپانیا چهار روزه می شود

1400/01/09 - 20:24 - کد خبر: 40009 نسخه چاپی

نصر: اجرای طرح کاهش روزهای کاری به صورت آزمایشی از ابتدای پاییز آغاز خواهد شد.

به گزارش نصر، با هدف تعادل بخشی بهتر به چرخه زندگی و کار، دولت اسپانیا طرح اولیه ای را تایید کرده است که به موجب روزهای کاری در طول هفته در این کشور به چهار روز کاهش خواهد یافت و تعطیلات نیز از دو روز به سه روز افزایش پیدا می کند. به این ترتیب اسپانیا نیز به همراه نیوزلند، سوید و ژاپن به جمع کشورهایی می پیوندد که امکان کار هفتگی چهار روزه در آن ها وجود دارد. 
بسیاری از شرکت هایی که روزهای کاری خود را به چهار روز در هفته کاهش داده اند رضایت مندی خود را از افزایش بهره وری کارکنان خود اعلام کردند. طبق متن لایحه پیشنهادی، ساعت کاری بیشتر به معنای کار هوشمندانه‌تر و پربازده‌تر نخواهد بود و به همین دلیل بر روی کاهش ساعت کاری هفتگی به ۳۲ ساعت تاکید شده است. 
اینیگو اروخن- رهبر حزب مس پییس- گفت: کارکنان اسپانیایی در حال حاضر متوسط ساعت کاری بیشتری از بسیاری از کشورهای اروپایی دارند اما واقعیت آن است که ما جزو کشورهای با بهره وری بالا نیستیم. این ما را به این نتیجه می رساند که بیشتر کار کردن لزوما به معنی بهتر بودن بازدهی نیست. 
در مرحله نخست این طرح، ۲۰۰ شرکت اسپانیایی که در مجموع بیش از ۶۰۰۰ نیرو دارند ساعت کاری هفتگی کارکنان خود را به ۳۲ ساعت  و روزهای کاری را به چهار روز در هفته کاهش می دهند. هزینه این طرح حدود ۶۰ میلیون دلار برآورد می شود که توسط دولت تامین مالی خواهد شد. قرار است از ابتدای پاییز این برنامه آغاز شود. 
پیشتر شرکت مایکروسافت در شعبات خود در کشور ژاپن، روزهای کاری هفتگی کارکنان خود را به چهار روز کاهش داده بود. طبق برآورد این شرکت در نتیجه این طرح بهره وری کارکنان به طور متوسط به میزان ۴۰ درصد بیشتر شده است. در نیوزلند نیز یک طرح آزمایشی مشابه حاکی از افزایش ۳۲ درصدی بهره وری در بین کارکنان بود. 
انتهای پیام/
هفته کاری در اسپانیا چهار روزه می شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار